کدخبر :308445 پرینت
12 مهر 1403 - 10:13

ابزارهای جدید اوپن‌ ای‌ آی در جهت توسعه هوش مصنوعی

اوپن‌ ای‌ آی اعلام کرد که یک ابزار جدید بی‌ واسطه ایجاد کرده است که بلافاصله برای آزمایش عرضه می‌شود، این ابزار به توسعه‌ دهندگان امکان می‌ دهد تا با استفاده از یک مجموعه دستور العمل، برنامه‌ های صوتی هوش مصنوعی ایجاد کنند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، «اوپن‌اِی‌آی» این هفته از مجموعه‌ای از ابزارهای جدید پرده‌برداری کرد که تولید اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای توسعه‌دهندگان آسان‌ می‌کند.

این استارتاپ که مورد حمایت «مایکروسافت» است، اعلام کرد یک ابزار جدید بی‌واسطه ایجاد کرده است که بلافاصله برای آزمایش عرضه می‌شود. این ابزار به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا با استفاده از یک مجموعه دستورالعمل، برنامه‌های صوتی هوش مصنوعی ایجاد کنند.

فرایند قبلی نیازمند سه مرحله بود، که شامل تبدیل صدا به متن در ابتدا، اجرای مدل متن مولد برای پاسخ به پرسش، و در نهایت استفاده از مدل جداگانه تبدیل متن به گفتار می‌شد.

بخش بزرگی از درآمد اوپن‌ای‌آی از شرکت‌هایی می‌آید که از خدمات این کمپانی برای ساخت اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند، و ارائه قابلیت‌های پیشرفته یک امتیاز فروش کلیدی برای آن محسوب می‌شود.

رقابت در این زمینه در حال شدت گرفتن است، چرا که غول‌های فناوری مانند «آلفابت» که شرکت مادر «گوگل» است، مدل‌های هوش مصنوعی را که قادر به پردازش اشکال مختلف اطلاعات مانند فیلم، صوت، و متن هستند را در سراسر کسب‌وکارهای خود ادغام می‌کنند.

اوپن‌ای‌آی یک ابزار تنظیم دقیق برای مدل‌ها پس از آموزش معرفی کرد، که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد پاسخ‌های تولید شده توسط مدل‌ها را با استفاده از تصاویر و متن بهبود بخشد. این فرآیند تنظیم دقیق می‌تواند شامل بازخورد انسان‌ها باشد که به مدل مثال‌هایی از پاسخ‌های خوب و بد بر اساس پاسخ‌های آن می‌دهند.

استفاده از تصاویر برای تنظیم دقیق مدل‌های هوش مصنوعی به آنها قابلیت‌های درک تصویری بهتری می‌دهد، و اپلیکیشن‌هایی مانند جستجوگر تصویری پیشرفته و بهبود دهنده تشخیص اشیاء برای وسایل نقلیه خودران را امکان‌پذیر می‌سازد.

این استارتاپ همچنین ابزاری را رونمایی کرد که به مدل‌های کوچک‌تر اجازه می‌دهد از مدل‌های بزرگ‌تر بیاموزند، به همراه «ذخیره‌سازی پیش‌فرض» که از طریق استفاده مجدد از بخش‌هایی از متنی که هوش مصنوعی قبلاً پردازش کرده است، برخی از هزینه‌های توسعه را تا نصف کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.