کدخبر :308126 پرینت
05 مهر 1403 - 12:05

برگزاری بزرگ‌ ترین تورنمنت ورزش‌ های الکترونیکی آسیا با همکاری چین و عربستان

لیگ قهرمانان ورزش‌ های الکترونیکی آسیا توسط شرکت چینی VSPO و با حمایت عربستان به عنوان نخستین تورنمنت چند‌ جانبه آسیا، به عنوان گامی بزرگ برای گسترش حضور این شرکت در صنعت جهانی ورزش‌های الکترونیکی برگزار می شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، شرکت چینی «VSPO»، برگزار کننده ورزش‌های الکترونیکی، اعلام کرده است که نخستین تورنمنت چند‌جانبه خود را در آسیا برگزار خواهد کرد. این حرکت گامی بزرگ برای گسترش حضور این شرکت در صنعت جهانی ورزش‌های الکترونیکی با حمایت عربستان سعودی محسوب می‌شود.

شرکت VSPO اعلام کرد، این مسابقات با نام «لیگ قهرمانان ورزش‌های الکترونیکی آسیا» (ACL)، از سال آینده آغاز خواهد شد.

قرار است در یک بازه زمانی شش ماهه چندین هزار بازیکن حرفه‌ای در سراسر این قاره به رقابت بپردازند.

شرکت VSPO که به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور ورزش‌های الکترونیکی در آسیا شناخته می‌شود تحت حمایت «تِنسِنت» که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی در جهان محسوب می‌شود، قرار دارد.

طبق اعلام این شرکت، در ابتدای این تورنمنت ۷ الی ۱۰ بازی ویدیویی مختلف حضور خواهند داشت، اما تا کنون نام عناوین بازی‌ها اعلام نشده است.

با این حال با توجه به حضور نمایندگانی از دو شرکت بزرگ بازی‌سازی چینی، یعنی «تِنسِنت» و «نت‌ایز» در مراسم رونمایی از «لیگ قهرمانان ورزش‌های الکترونیکی آسیا» امیدها برای حضور بازی ویدیویی «Honor of Kings» در این رقابت‌ها افزایش یافته است.

این تورنمنت می‌تواند جایگاه چین را در صنعت جهانی ورزش‌های الکترونیکی تقویت کند؛ چیزی که پکن به عنوان بخشی از تلاش برای افزایش قدرت نرم خود از طریق صادرات فرهنگی، دنبال می‌کند.

لیگ قهرمانان ورزش‌های الکترونیکی آسیا همچنین از حمایت «گروه ساوی گیمز» عربستان سعودی برخوردار شده است. این گروه در سال ۲۰۲۳ مبلغ ۲۶۵ میلیون دلار در شرکت VSPO سرمایه‌گذاری کرده است.

شاهزاده فیصل بن بندر، نایب‌رئیس گروه ساوی، به عنوان رئیس افتخاری این لیگ انتخاب شده است.

او در گفتگو با رسانه‌ها گفت که این شرکت‌ها قصد دارند ورزش‌های الکترونیکی را به گونه‌ای متفاوت از مسابقات سنتی و آفلاین به مخاطبان عرضه کنند.

او گفت: «برای اینکه بتوانیم کاری انجام دهیم تا همه این بازیکنان را دور هم جمع کنیم، می‌خواهیم شرایطی فراهم کنیم که آنها نیازی به پرواز و سفر نداشته باشند... در حقیقت ما قصد داریم فرصتی ایجاد کنیم تا این مسابقات به شیوه‌ای آسان‌تر و در قالب رقابتی منطقه‌ای برگزار شوند.»

VSPO اعلام کرد که قصد دارد با برگزاری مسابقات بین‌المللی «در فضای ابری»، تورنمنت‌های ورزش‌ الکترونیکی را دسترس‌پذیرتر کند. این شرکت به دنبال ایجاد «استادیوم‌های بازی ویدیویی مجهز به واقعیت ترکیبی» در سراسر آسیا است تا تجربه‌ای منحصر به فرد را برای بازیکنان فراهم کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.