کدخبر :307706 پرینت
28 شهریور 1403 - 09:12

شرکت تایوانی: پیجرهای لبنان را شرکت بی‌ای‌سی طراحی، تولید و فروخته است

شرکت تایوانی گلد آپولو اعلام کرد در طراحی یا ساخت پیجرهای منفجر شده در لبنان، نقش نداشته و شرکتی به نام BAC که مجوز استفاده از برند آن‌ها را دارد این پیجرها را طراحی و تولید کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، شرکت تایوانی گلد آپولو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در طراحی یا ساخت پیجرهای استفاده شده در انفجارهای لبنان، نقش نداشته است و شرکتی به نام BAC که مجوز استفاده از برند آن‌ها را دارد این پیجرها را طراحی و تولید کرده است.

این شرکت در بیانیه‌‌ی خود اعلام کرده مدل AR-924 را شرکت بی‌ای‌سی تولید و فروخته است: «ما تنها مجوز استفاده از برند خود را ارائه می‌دهیم و هیچ نقشی در طراحی یا تولید این محصول نداریم.»

هسو چینگ-کوانگ، بنیان‌گذار شرکت تایوانی گلد آپولو پیشتر گفته بود شرکتی که این پیجرها را تولید کرده در اروپا مستقر است، اما در بیانیه‌ی گلد آپولو به محل استقرار این شرکت اشاره‌ای نشده است.

هسو گفت نمی‌داند چگونه پیجرها ممکن است به گونه‌ای دستکاری شده باشند که منفجر شوند.

او ادامه داد شرکت تحت مالکیت او هم قربانی این اتفاق بوده است: «ما شاید شرکت بزرگی نباشیم اما مسئولیت‌پذیری داریم. این موضوع بسیار شرم‌آور است.»

گفتنی است؛ تصاویری از پیجرهای نابود شده که رویترز بررسی کرده نشان می‌دهد قالب و برچسب‌هایی روی پشت آن‌ها با پیجرهای ساخته شده‌ گلد آپولو مطابقت دارد.

به گفته یک مقام ارشد امنیتی لبنان، سرویس جاسوسی اسرائیل به هنگام تولید این پیجرها آنها را دستکاری کرده است.

وی اظهار داشت: «موساد قطعه‌ای داخل دستگاه نصب کرد که مواد منفجره دارد و با دریافت کد منفجر می‌شود. تشخیص این قطعه بسیار سخت است، حتی از طریق اسکنر.»

این منبع امنیتی لبنانی به رویترز گفته که لبنان ۵ هزار دستگاه پیجر ساخت شرکت تایوانی «گلد آپولو» را سفارش داده بود که این دستگاه‌ها در فصل بهار وارد لبنان شدند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.