کدخبر :307224 پرینت
18 شهریور 1403 - 19:11

در سفر خارجی سیم‌کارت الحاقی بهتر است یا رومینگ؟

اگرچه تعطیلات جان می‌دهد برای خاموش کردن تلفن‌ همراه و لذت بردن از استراحت ولی بسیاری از ماها ترجیح می‌دهیم که در زمان دوری از کشور همچنان با نزدیکانمان در ارتباط باشیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا از یورونیوز، اما استفاده از تلفن همراه در خارج از کشور می‌تواند گران باشد. اما بسته به این که به کدام کشورها سفر کرده‌اید و مدت اقامت شما چند روز است، استفاده از سیم‌کارت‌های الحاقی (E-SIM) که در فارسی به سیم‌کارت‌های تعبیه شده و جاسازی‌ شده نیز ترجمه شده، می‌تواند ارزان‌تر از خدمت رومینگ داده باشد.

سیم‌کارت الحاقی چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

ئی‌-سیم (e-SIM) یا سیم کارت الحاقی یک سیم کارت مجازی است که می‌توانید از طریق نصب یک برنامه یا با اسکن کیو آر کد (QR) بر روی تلفن خود بارگیری کنید.

در حال حاضر، اپراتورهای زیادی در زمینه ارائه خدمت سیم‌کارت‌های الحاقی در اروپا فعال هستند. برخی از محبوب‌ترین آنهاAiralo ، Holafly و Buoygues هستند. چندین اپراتور دیگر مانند EE ،Orange و Vodafone نیز سیم‌کارت الحاقی می‌فروشند.

چگونه می‌توانم بدانم که آیا گوشی تلفن من قابلیت استفاده از سیم‌کارت الحاقی را دارد؟

به طور کلی، اکثر گوشی‌های هوشمند عرضه شده پس از سال ۲۰۱۸ دارای قابلیت نصب سیم‌کارت الحاقی هستند. این شامل آیفون‌های ساخت شرکت اپل که از سال ۲۰۱۸ به بعد عرضه شده‌اند، می‌شود: به عنوان مثال، آیفون ایکس، ایکس‌آر و ۱۱ به بالا؛ گوشی‌های گوگل پیکسل مانند گوگل پیکسل ۲ با سرویس گوگل فی (Google Fi) و بالاتر؛ و گوشی‌های سامسونگ گلکسی که در سال ۲۰۲۰ عرضه شدند.

سیم‌کارت‌های الحاقی همچنین می‌توانند در تبلت‌های واجد شرایط و ساعت‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرند که اطلاعات دقیق آنها را باید در وب‌سایت شرکت‌های سازنده جستجو کرد.

مزایا و معایب سیم‌کارت‌های الحاقی چیست؟

استفاده از سیم‌کارت الحاقی هنگام سفر مزایای زیادی دارد. خرید و نصب آنها آسان است و شما می‌توانید شماره تلفن رایج خود را حفظ کنید.

همچنین، می‌توانید در تنظیمات خود بین سیم‌کارت قبلی و سیم‌کارت الحاقی خود جابجا شوید تا زمان استفاده از داده را کنترل کنید.

از طرف دیگر، سیم‌کارت الحاقی شما ممکن است فقط خدمت رومینگ داده را پوشش دهد، به این معنی که در نهایت باید برای برقراری تماس و ارسال پیامک هزینه بیشتری پرداخت کنید. این حالت می‌تواند به این معنی باشد که استفاده از سیم‌کارت الحاقی مقرون به صرفه نیست.

رومینگ داده چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

در برخی موارد، اگر قرارداد ماهانه‌ای با یک پراتور شبکه تلفن همراه دارید، رومینگ داده ممکن است در خدمات قابل ارائه به شما گنجانده شده باشد.

در غیر این صورت، معمولا گزینه مطلوب، خرید سرویس رومینگ داده برای یک دوره موقت است.

همانند سیم‌کارت‌های الحاقی، رومینگ داده هم خدمتی مجازی است که می‌توان آن را از طریق وب‌سایت اپراتورها یا برنامه شبکه‌ای تلفن همراهی که عضو آن هستید، خریداری کرد. در این صورت هزینه آن به صورتحساب ماهانه شما اضافه می‌شود و فعال‌سازی آن آسان و سریع است. فقط ممکن است که اپراتور ارائه دهنده این خدمت، در منطقه‌ و کشوری که به آن سفر کرده‌اید، امکان ارائه این خدمت را نداشته باشد.

هزینه رومینگ داده چقدر است؟

برای این که کمی از چند و چون هزینه‌های این خدمات در اروپا سر در بیاورید، هزینه رومینگ داده را در اروپا برای مدت یک هفته در جدول زیر مقایسه کرده‌ایم، خدمتی که در اکثر مواقع پایین‌تر از خرید سیم‌کارت‌های الحاقی است.

البته به یاد داشته باشید که در بسیاری از اماکن در اروپا می‌توانید با خاموش کردن رومینگ داده به وای‌فای (WiFi) متصل شوید و از تحمیل هزینه‌های اضافی به خود جلوگیری کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.