کدخبر :306306 پرینت
30 مرداد 1403 - 14:12

فروش گوشی‌ های مسروقه انگلیس در چین!

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گوشی‌های هوشمند سرقت شده از خیابان‌های لندن به انبارهایی در جنوب چین منتقل می‌شوندو این گوشی‌ها یا به قطعات تبدیل می شوند و یا با قیمت‌های پایین به فروش می‌رسند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرقت گوشی از جمله مواردی است که در اقصی نقاط جهان گریبان گیر بسیاری از افراد می شود و دسترسی به گوشی سرقت شده ممکن است غیرممکن باشد.

 گزارش‌ها حاکی از آن است که گوشی‌های هوشمند سرقت شده از خیابان‌های لندن به طور گسترده‌ای به انبارهایی در جنوب چین منتقل می‌شوند.

بر اساس اختصاصی دیلی میل، در چین این گوشی‌ها یا به قطعات تبدیل شده و یا با قیمت‌های پایین به فروش می‌رسند.

شنژن، شهری در جنوب چین که به سیلیکون ولی این کشور معروف است، مرکز اصلی این تجارت غیرقانونی است.

تقاضای زیاد برای گوشی‌های دست دوم در این شهر باعث شده تا باندهای تبهکار با هدف قرار دادن مناطق شلوغ بریتانیا، از جمله جشنواره‌های موسیقی، اقدام به سرقت گوشی‌ها کنند.

پس از انتقال به شنژن، گوشی‌ها در صورت امکان بازگشایی قفل و بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، به صورت دست دوم فروخته می‌شوند.

سرقت

در غیر این صورت، آنها را اوراق کرده و از قطعاتشان برای تعمیر یا حتی ساخت گوشی‌های جدید استفاده می‌کنند.

بسیاری از گوشی‌های سرقتی به خیابان هواکیانگ جنوبی در شنژن ردیابی شده‌اند. این خیابان مملو از انبارهایی است که گمان می‌رود محل دریافت، اوراق کردن و فروش گوشی‌های سرقتی باشند.

توماس بالوگان، متخصص امنیت سایبری، می‌گوید این یک فعالیت مرتبط با باندهای تبهکار است که رویدادهای خاصی مانند جشنواره‌ها را هدف قرار می‌دهند و گوشی‌ها را به تعداد زیاد سرقت کرده و به چین منتقل می‌کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.