کدخبر :305707 پرینت
19 مرداد 1403 - 12:47

شبکه ایکس در ونزوئلا به مدت ۱۰ روز مسدود شد

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از آنکه با ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس وارد مجادله شد، فرمانی را امضا کرد که براساس آن دسترسی به این شبکه‌ اجتماعی در این کشور به مدت ۱۰ روز امکان پذیر نخواهد بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا از بی بی سی، از زمان اعلام پیروزی مادورو در انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ونزوئلا در ماه گذشته، او و ماسک با هم در حال مجادله بوده‌اند.

ماسک، رهبر ونزوئلا را یک «دیکتاتور» و «دلقک» توصیف کرده، در حالی که مادورو، ماسک را به برانگیختن «نفرت، فاشیسم و ​​جنگ داخلی» متهم کرده است.

در هفته‌های اخیر تظاهرات‌های ضد دولتی بر سر نتیجه انتخابات در ونزوئلا افزایش یافته و صدها نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.

مادورو مدعی شده است که شورای ملی انتخابات بعنوان مرجع انتخاباتی این کشور، در جریان انتخابات هدف یک «کودتای سایبری» بوده و ماسک را متهم کرده که در خصوص نامزدی مجدد وی، او را مورد «حمله» قرار داده است.

مادورو در یک سخنرانی که شب گذشته از تلویزیون دولتی پخش شد، گفت که شبکه اجتماعی ایکس توسط آژانس دولتی مسئول مخابرات «از دسترس خارج خواهد شد».

او گفت: «ایلان ماسک بعنوان مالک ایکس، تمام قوانین را زیر پا گذاشته است.»

مادورو گفت: «او با برانگیختن نفرت، فاشیسم و جنگ داخلی، تمام قوانین ونزوئلا را زیر پا گذاشته است.»

ماسک در پست‌هایی در ایکس پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، حمایت خود را از مخالفان مادورو اعلام کرده بود و گفته بود: «زمان آن فرا رسیده که مردم ونزوئلا فرصتی برای آینده‌ای بهتر داشته باشند.»

پس از اعلام نتایج انتخابات هم او ادعا کرد که «تقلب بزرگ در انتخابات توسط مادورو» صورت گرفته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.