کدخبر :305472 پرینت
15 مرداد 1403 - 13:24

لزوم توجه وزیر ارتباطات دولت چهاردهم به توسعه ارتباطات در استان‌های مرزی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: فیبرنوری و زمینه های اتصال اینترنت در مناطق کمتر توسعه یافته مخصوصا استان های مرزی که امنیت کشور را تضمین می کنند، ضروری است و وزیر ارتباطات دولت چهاردهم باید به این موضوع توجه کند.

متن خبر

سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون انتظارات از وزیر ارتباطات دولت چهاردهم، گفت: اکنون در عصر ارتباطات و اینترنت هستیم و باید درآمد اینترنتی و اقتصاد دیجیتالی مخصوصا در مرزهای اقتصادی رونق گیرد.

وی، افزود: فیبرنوری و زمینه های اتصال اینترنت در مناطق کمتر توسعه یافته مخصوصا استان هایی که امنیت کشور را تضمین می کنند مثل آذربایجان غربی که تقریبا هزار کیلومتر است و مرز و امنیت آن را نگه می دارد، ضروری است، چراکه مردم می توانند به راحتی تردد کنند و تبادلات اقتصادی و درآمد مرزی داشته باشند، بنابراین توجه به این مناطق ضروری است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس، خاطرنشان کرد: توجه به بستن مرز به صورت الکترونیکی و دیجیتالی شدن آن لازم است و از طرف دیگر باید پاسگاه ها و دکل ها به اینترنت مجهز شوند و زمینه ایجاد ارتباط با سایر شهرها فراهم شود.

ذاکر، اظهار کرد: توجه به شهرک ها حائز اهمیت است و توجه به فیبرنوری و مناطق ویژه اقتصادی و ایجاد زمینه خدمات الکترونیکی ضروری است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، افزود: بیش از چند صد روستا ارتباطات اینترنتی مناسبی ندارند، لذا باید زمینه ارتباطات به درستی فراهم شود، اگرچه این سه سال پیشرفت های خوبی داشتیم، ولی هنوز در نزدیکی برخی مراکز استانی نمی توانیم ارتباطات بدون اختلال داشته باشیم که امیدورایم در دولت چهاردهم این ضعف برطرف شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.