کدخبر :305380 پرینت
13 مرداد 1403 - 13:17

فراهم نبودن زیرساخت‌های فعالیت در بستر سامانه خودنویس

نماینده استان سمنان در هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: سامانه خودنویس در حالی طراحی و راه‌اندازی شده که هنوز زیرساخت‌های لازم برای فعالیت در بستر آن، فراهم نیست؛ برای مثال معضل سرعت یا قطع و وصل شدن اینترنت در شهرستان‌ها موجب شده تا نه تنها مشاوران املاک بلکه صاحبان ملک نیز برای انجام و ثبت معامله با مشکل مواجه شوند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حمید گرامیان گفت: سامانه خودنویس در حالی طراحی و راه‌اندازی شده است که هنوز زیرساخت‌های لازم برای فعالیت در بستر آن، فراهم نیست؛ برای مثال معضل سرعت یا قطع و وصل شدن اینترنت در شهرستان‌ها موجب شده تا نه تنها مشاوران املاک بلکه صاحبان ملک نیز برای انجام و ثبت معامله با مشکل مواجه شوند.

عضو کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران اضافه کرد: متاسفانه بروز این مشکلات باعث شده تا مردم با مراجعه به کافی‌نت‌ها و دفاتر خدماتی و پرداخت مبالغ هنگفتی اقدام به دریافت کد رهگیری و ثبت معاملات ‌کنند؛ این در حالی است که مشاوران املاک برای دریافت پروانه کسب و تأسیس دفاتر خود، ملزم به گذراندن دوره آموزشی و ارائه ضامن به اداره ثبت هستند.

به گفته وی سامانه‌های دیوار و شیپور همچنان یکی از بزرگ‌ترین معضلات بازار املاک هستند که بسیاری از کلاهبرداری‌ها و افزایش قیمت‌ها در این سامانه‌ها اتفاق می‌افتد. در این راستا اتحادیه‌های سراسر کشور یا اتاق اصناف ایران می‌توانند سامانه‌ایی مختص به حوزه املاک، تحت نظارت خود راه‌اندازی کنند تا مردم بتوانند با اطمینان کامل در بستر این سامانه برای خرید و فروش ملک اقدام کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.