کدخبر :305372 پرینت
13 مرداد 1403 - 13:52

زارعیان: وزیر ارتباطات دولت چهاردهم از بدنه مجموعه ارتباطات کشور انتخاب شود

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، گفت: بهترین تصمیم برای انتخاب وزیر ارتباطات آینده، شاخص‌هایی است که رئیس جمهور اعلام کرد، لذا باید وزیر ارتباطات از بدنه مجموعه ارتباطات کشور باشد، تجربه کافی داشته باشد، چالش ها و مسائل اساسی بخش را بشناسد، تفاوت بین شرکت های اصلی و فرعی و بزرگ و کوچک را تشخیص دهد و برای برون رفت از مشکلات کنونی کشور راه حل های آنی داشته و قدرت استفاده از کارشناسان حرفه ای را داشته باشد.

متن خبر

دکتر داوود زارعیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ویژگی های وزیر ارتباطات دولت چهاردهم، گفت: با توجه به شاخص‌هایی که رئیس جمهور اعلام کرد، بهترین تصمیم برای انتخاب وزیر آینده همین شاخص ها هستند، شخصی باشد که از بدنه مجموعه ارتباطات کشور باشد، تجربه کافی داشته باشد، چالش ها و مسائل اساسی بخش را بشناسد، تفاوت بین شرکت های اصلی و فرعی و بزرگ و کوچک را تشخیص دهد، برای برون رفت از مشکلات کنونی کشور راه حل های آنی داشته و قدرت استفاده از کارشناسان حرفه ای را داشته باشد.

وی، ادامه داد: طبیعی است شخصی که این موارد را داشته باشد، مسائل روز حوزه ICT را می شناسد که بحث توسعه باند پهن بر بستر FTTH، نسل پنجم در  تلفن همراه، استفاده از هوش مصنوعی در زمینه های مختلف و توسعه کاربرد فناوری اطلاعات است که باید با برنامه های کلان حوزه آشنایی داشته باشد و از کارشناسان و متخصصان حوزه استفاده کند.

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، گفت: میزان 80 درصد زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار شرکت مخابرات ایران است و اگر چرخ آن خوب بچرخد، چرخ باقی حوزه ها هم خوب می چرخد، چیزی که الان شاهد آن هستیم.

زارعیان، خاطرنشان کرد: چرا اتصال FTTH در سه سال گذشته توسط شرکت های مختلف به جز مخابرات به 50 هزار نرسیده است؟ به این دلیل است که به این بخش بی مهری شده و چرخ آن خوب نچرخیده است.

وی، اظهار کرد: برای نجات ICT کشور باید به شرکت مخابرات ایران توجه ویژه شود و مسائل آن را در چارچوب قوانین و قانون گذاری های جدید و بی طرفانه در نظر بگیریم که در این صورت مشکلات حوزه نیز رفع می شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.