کدخبر :305251 پرینت
10 مرداد 1403 - 15:52

لزوم ساماندهی امدادگران خودرو با ایجاد سامانه ملی

رئیس اداره خدمات پس از فروش خودرو و ماشین‌آلات وزارت صمت اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل و جلسات و نشست‌هایی که برگزار شده، وزارت صمت در نظر دارد سامانه‌ای طراحی کند که سامانه تمام شرکت‌های امداد خودرو از جمله سایپا و ایران خودرو به آن متصل شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نشست «بررسی و پیگیری مشکلات فعالان صنفی گروه خودرو» در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

 این جلسه پیرو سلسله نشست‌های معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران به منظور احصاء، دسته‌بندی و پیگیری مسائل و مشکلات عمومی و تخصصی صنوف مختلف برگزار شد که در آن مسئولان اتحادیه‌های وابسته، معاونان و مدیران اتاق و نمایندگان دستگاه های ذی‌ربط حضور داشتند.

علی توسطی، دبیرکل اتاق اصناف ایران در این نشست بیان کرد: متاسفانه افراد سودجود از موقعیت اضطرار رانندگانی که به علت خرابی و یا تصادف خودرو در خیابان‌ها یا جاده‌ها مانده‌اند، سوء استفاده کرده و با هزینه تراشی یا انتقال خودرو به تعمیرگاه‌های فاقد پروانه کسب موجبات ضرر و زیان و نارضایتی مردم را ایجاد کرده‌اند. از این رو نظر جامع کارشناسان حاضر در این نشست ایجاد سامانه‌ای ملی برای ساماندهی امدادگران خودرو است به نحوی که «امدادگران مدارک هویتی و تخصصی لازم را ثبت، مجوزها را دریافت کرده باشند» و نیز «نرخ تمامی خدمات و محصولات با توجه به نیاز مالک خودرو در سامانه مذکور پیش از اعزام وسیله حمل خودرو و کارشناس فنی قابل مشاهده باشد».

حمید زحمتکش خامنه، رئیس اداره خدمات پس از فروش خودرو و ماشین‌آلات وزارت صمت نیز پس از استماع تمامی نظرات کارشناسان حاضر در جلسه گفت: در خصوص رفع مشکلات موجود و ساماندهی امدادگران خودرو، دستورالعملی نوشته و تصویب شده است اما مراحل اجرایی آن باقی مانده است.

وی اظهار کرد: طبق مصوبه سال ۱۳۹۷ دولت، ساماندهی امداد خودرو به وزارت صمت واگذار شده است و به این ترتیب دستورالعملی با مشارکت اتاق اصناف ایران، دبیرخانه هیات عالی نظارت و سایر دستگاه‌های متولی تدوین و در کمیته خدمات پس از فروش مصوب و ابلاغ شده است.

زحمتکش تصریح کرد: در این دستورالعمل، امداد خودروها به دو قسمت تقسیم شده‌اند: امدادخودروهای مستقل باید مجوز خود را از اتحادیه‌ها بگیرند اما طبق آیین نامه خدمات پس از فروش خودرو، امداد خودروهای وابسته به شرکت‌های عرضه کننده (تولیدکننده یا وارد کننده) مثل امدادخودروهای سایپا و ایران خودرو، یک مجوز سراسری- بدون این که مجوزی صادر شود- برای خود دارند. ضمنا اگر زیرمجموعه‌ای از امدادخودروهای وابسته (نمایندگی‌ها و شعب) بخواهند فعالیتی که کد آیسیک دارد، داشته باشند باید جواز صنفی را دریافت کند.

وی گفت: بر اساس همین دستورالعمل و جلسات و نشست‌هایی که برگزار شده است، وزارت صمت در نظر دارد سامانه‌ای طراحی کند که سامانه تمام شرکت‌های امداد خودرو از جمله سایپا و ایران خودرو به آن متصل شود.

بر اساس این گزارش در این نشست علی توسطی، دبیرکل اتاق اصناف ایران؛ حمید زحمتکش خامنه، رئیس اداره خدمات پس از فروش خودرو و ماشین آلات وزارت صمت؛ سرتیپ دوم محمد باقر سلیمی، معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا؛ رضا امیری،مسئول حقوقی پلیس نظارت بر اماکن عمومی؛ حسین عزمی، دادیار دیوان دادستانی کل کشور؛ علیرضا نیک آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران؛ سید احمد حسینی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران؛ محمدی طامه، رئیس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، توقفگاه و کارواش تهران؛ علی اکبر عباس نژاد، رئیس کارگروه امداد خودرو اتحادیه اتوسرویس؛ مهدی ایمانیان، شرکت امداد خودرو سایپا، مدیر ارائه خدمات سیار شرکت امداد خودرو سایپا، احسان سقایی معاون اقتصادی و برنامه ریزی، بهنام نیک منش معاون بازرسی و نظارت، مهرداد آرمان معاون حقوقی و امور مجلس و دیگر مدیران و کارشناسان اتاق اصناف ایران حضور یافته و به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.