کدخبر :305010 پرینت
06 مرداد 1403 - 09:04

نمایشگاه کیتکس ۲۰۲۴؛ زمینه ساز توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور

در دیدار مدیرکل توسعه کسب و کار وزارت صمت با رئیس کانون هماهنگی فاوا پیرامون نمایشگاه کیتکس ۲۰۲۴، مطرح شد که نمایشگاه ها ابزاری در جهت اتصال سریع و ملموس صنعت، فناوری و آینده هستند و اگر این اتصال با حضور مشاوران توانمند و در بسترهای ارتباطی علمی شکل بگیرد، رشد اقتصادی کشور را تضمین می کند و زمینه ساز توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور خواهد بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، امیرحسین اسدی، مدیرکل توسعه کسب و کارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در دیدار با دکتر داوود ادیب، رئیس کانون هماهنگی فاوا پیرامون نقش و جایگاه نمایشگاه کیتکس۲۰۲۴ کیش، گفت: هوش مصنوعی و فناوری دیجیتال نیاز جدی همه صنایع کشور است و متاسفانه رشد خوبی در تحول دیجیتال صنایع نداریم و  باید تلاش کنیم تا میزهای ارتباط B2B در نمایشگاه تخصصی کیش ایجاد شود تا مسیر هوشمندسازی صنایع با کمک فناوران و دانشگاهیان شتاب بیشتری بگیرد.

اسدی عدم تطابق فناوری هایی که در اکوسیستم نوآوری ایجاد می شود با نیازهای صنعت و به تبع آن بازار را یکی از اشکالات اساسی پیش پای کسب و کارهای فناور عنوان نمود و گفت: شکل گیری مجزای اکوسیستم های علمی و فناوری در جایی به دور از صنایع و عدم اتصال درست آن به بدنه صنعت و بازار موجب عدم رشد و توسعه این کسب و کارها شده و اینها مطالبی است که بارها در موارد و مناسب های مختلف به آن اشاره و همواره به دنبال راه چاره برای رفع این مشکل مهم بوده ایم. وقتی اکوسیستم فناوری دیجیتال در دانشگاه و یا پارک های فناوری شکل می گیرد؛ در صورتیکه بستر این اکوسیستم در صنعت است، عملا اکوسیستم هم بصورت انکوباتوری رشد می کند! این شیوه رشد دردی از صنعت دوا نخواهد کرد و برگزاری نمایشگاه های تعاملی صنعت فناوری، می تواند این حلقه را اصلاح کند.

وی افزود: تلاش کنیم در نمایشگاه کیش، میزهای تخصصی ارتباط صنعت فناوری شکل بگیرد. تلاش کنیم تا میزهای تامین مالی، میزهای تبادل فناوری و میزهای مشاوره کسب وکار وجود داشته باشد تا بتوانیم حداکثر استفاده را از نمایشگاه داشته باشیم.

در این دیدار دکتر ادیب با اشاره به تاسیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا به عنوان یک نهاد خصوصی تحت نظارت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بیان نمود و اشاره کرد که این اقدام، امید حرکت در این راستا، برای رونق کسب و کار های حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال را افزایش داده است.

رئیس کانون هماهنگی فاوا، عنوان کرد که نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار می تواند یکی از راهکارهای عملیاتی برای رفع دغدغه های اشاره شده توسط دکتر اسدی باشد، مشروط براینکه یک همسویی و همگرائی بین نهادهای دولتی ذیربط با کانون فاوا (با همراهی همه تشکل های حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال) ایجاد شود.

ادیب افزود: با چنین ترکیب منسجمی در آستانه شروع به کار دولت چهاردهم و با مدد اسناد بالادستی به ویژه برنامه پنج ساله هفتم توسعه، می توان گام های عملی خوبی را برنامه ریزی و پیگیری نمود.

ادیب به برخی از ناترازی ها که از موانع جدی و بازدارنده توسعه کسب و کارهاست نیز اشاره و مهمترین آن را ناترازی برق برشمرد که به دلیل اهمیت در دستور کار نمایشگاه کیتکس کیش قرار گرفته است.

در این دیدار، اسدی ضمن تقدیر از اقدامات بسیار مهم صورت گرفته توسط کانون فاوا و شورای سیاستگذاری نمایشگاه کیتکس، آمادگی وزارت صنعت را برای همکاری با این نمایشگاه از جوانب مختلف اعلام نمود.

لازم به توضیح است که نمایشگاه فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار از ۱۹ تا ۲۲شهریور در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

محورهای این نمایشگاه عبارتند از:

- اینترنت اشیا
- ⁠انرژی های تجدیدپذیر
- ⁠هوش مصنوعی و کسب و کار
- ⁠توزیع و مصرف برق هوشمند
- ⁠شهر هوشمند و  هوشمند سازی
- ⁠اتصال پذیری و ارتباطات
- ⁠فناوری های نرم و‌خلاق
- ⁠زیر ساخت، امنیت و‌برق پایدار
- ⁠فناوری های نوین مالی و رمز ارز
- ⁠هنرهای تصویری و رسانه دیجیتال

کیتکس

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.