کدخبر :304890 پرینت
03 مرداد 1403 - 13:52

طرح اوپن‌ای‌آی پیرامون توسعه هوش مصنوعی با قدرت استدلال

اوپن‌ای‌آی یک سیستم طبقه‌بندی پنج‌سطحی برای توسعه هوش مصنوعی دارای قدرت استدلال طراحی کرده که در درجه اول یک ابزار بازاریابی است و هدف آن جذب سرمایه‌گذاری با ترسیم یک مسیر روشن برای پیشرفت هوش مصنوعی است.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، «اوپن‌ا‌ِی‌آی»، شرکت سازنده هوش مصنوعی «چت جی‌پی‌تی»، یک سیستم طبقه‌بندی پنج‌سطحی برای توسعه هوش مصنوعی دارای قدرت استدلال طراحی کرده است. این سیستم در درجه اول یک ابزار بازاریابی است و هدف آن جذب سرمایه‌گذاری با ترسیم یک مسیر روشن برای پیشرفت هوش مصنوعی است.

«هوش عمومی مصنوعی» نوعی پیشرفته از این فناوری است که دارای قدرت استدلال است و قادر به انجام طیف گسترده‌ای از وظایف بدون آموزش تخصصی است، و به طور بالقوه جایگزین انسان می‌شود. سم آلتمن، مدیر عامل اوپن‌ا‌ِی‌آی، بر این باور است که هوش عمومی مصنوعی طی یک دهه آینده محقق شود.

پنج سطحی که اوپن‌ای‌آی برای توسعه هوش عمومی مصنوعی در نظر گرفته است این‌ها هستند:

چت ربات (سطح 1): قابلیت‌های فعلی هوش مصنوعی، مانند آنچه توسط GPT-4 نشان داده شده است، که در تعاملات مکالمه‌ای شرکت می‌کند.

استدلال (سطح 2): هوش مصنوعی قادر به حل مسائل در سطح انسانی، به طور بالقوه همتراز با فرد دارنده دکترا، اما بدون استفاده از ابزار خارجی است. اوپن‌ای‌ای ادعا می‌کند که به این سطح نزدیک شده است.

عوامل (سطح 3): سیستم‌هایی که می‌توانند به طور مستقل وظایف را در مدت زمان طولانی تکمیل کنند.

نوآوری (سطح 4): هوش مصنوعی که می‌تواند نوآوری‌های جدید ایجاد کند.

سازمان‌ها (سطح 5): هوش مصنوعی که قادر به مدیریت کل سازمان‌ها است.

در جلسه اخیر اوپن‌ای‌آی که برای تشریح این طبقه‌بندی انجام شد، مسئولان کمپانی یک پروژه تحقیقاتی را نشان دادند که نشانگر پیشرفت به سمت قابلیت‌های سطح 2 است. با این حال، این سطوح بالا همچنان محل حدس و گمان هستند، و اهداف آرمانی را به جای فناوری فعلی منعکس می‌کنند.

سیستم طبقه‌بندی جدید اوپن‌ای‌آی، به‌جای معیاری قطعی برای پیشرفت فناوری، به‌عنوان یک ابزار ارتباطی برای ترسیم جاه‌طلبی‌ها و جذب سرمایه‌گذاری عمل می‌کند. مسیر واقعی هوش عمومی مصنوعی هنوز نامشخص است و این سطوح به‌جای واقعیت‌های فعلی، تحولات بالقوه آینده را منعکس می‌کنند

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.