کدخبر :304812 پرینت
02 مرداد 1403 - 10:18

آپدیت جدید آیفون؛ مانعی برای دسترسی مراجع قانونی

مراجع قانونی در دنیا در مواردی که نیاز است به گوشی‌های آیفون دسترسی داشته باشند، از راه‌حل‌های مختلف ارائه‌شده توسط «سلبرایت» استفاده می‌کنند، اما ظاهرا به‌روزرسانی نرم‌افزاری اخیر آیفون، راه سلبرایت را سد کرده است.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، مراجع قانونی سراسر جهان در مواردی که لازم است به گوشی‌های «آیفون» دسترسی پیدا کنند، از راه‌حل‌های مختلف ارائه‌شده توسط «سلبرایت»، یک شرکت پزشکی قانونی تلفن همراه که در این زمینه تخصص دارد استفاده می‌کنند. اما ظاهرا به‌روزرسانی نرم‌افزاری اخیر آیفون، راه سلبرایت را سد کرده است.

طبق یک گزارش جدید، سلبرایت هنوز در تلاش است تا راهی برای باز کردن قفل آیفون‌های دارای سیستم عامل iOS 17.4 یا بالاتر پیدا کند. این به‌روزرسانی نرم‌افزاری اوایل امسال توسط کمپانی «اپل» ارائه شد و می‌توان آن را به صورت رایگان بر روی همه دستگاه‌های سازگار مثل آیفون و مک‌بوک نصب کرد.

سلبرایت در حال حاضر در حال تحقیق روی این نرم‌افزار و نحوه باز کردن قفل آن است و به احتمال زیاد در آینده نزدیک موفق به انجام این کار می‌شود. در حال حاضر آیفون‌های دارای iOS 17.4 یا بالاتر نسبت به آیفون‌هایی که نسخه‌های قبلی این نرم‌افزار را اجرا می‌کنند، امنیت بیشتری دارند. به احتمال زیاد، به‌روزرسانی بعدی سیستم عامل اپل تحت عنوان iOS 18 سطح امنیتی را حتی بیشتر از این کند.

یک گزارش داخلی سلبرایت که لو رفته و اخیرا توسط رسانه‌ها منتشر شده است نشان می‌دهد که این شرکت در حال حاضر مشغول تحقیق روی چگونگی باز کردن آیفون‌های قفل‌شده دارای iOS 17.4 است و هنوز نمی‌تواند آنها را به آسانی باز کند. این شرکت در مواردی مجبور شده است با استفاده از روش‌های زوری و غیرظریف قفل نرم‌افزاری آیفون‌ها را باز کند، که به محتویات آنها آسیب می‌رساند.

اپل در تلاش برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، چه توسط مراجع قانونی و چه دزدان، به بهبود امنیت آیفون‌ و سایر دستگاه‌های خود ادامه می‌دهد. انتظار می‌رود آپدیت بعدی به نام iOS 18 در سپتامبر امسال برای عموم عرضه شود و بدون شک امن‌ترین نسخه سیستم عامل آیفون تاکنون خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.