کدخبر :304699 پرینت
31 تیر 1403 - 09:39

حمایت مالی الجزایر به خریداران خودروهای برقی

دولت الجزایر در قالب سیاست انرژی خود با همکاری آژانس ملی توسعه و بهبود استفاده از انرژی کمک های مالی جدیدی برای خرید خودروهای برقی در نظر خواهد گرفت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دولت الجزایر در قالب سیاست انرژی خود با همکاری آژانس ملی توسعه و بهبود استفاده از انرژی کمک های مالی جدیدی برای خرید خودروهای برقی در نظر خواهد گرفت. این کمک شامل 20درصد بهای خرید خودرو است.

این لایحه در در حال حاضر در دست تهیه است با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست در دستور کار دولت قرار گرفته است. کاهش انتشار گازهای آلاینده و ترویج استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از اهداف این طرح است. علاوه بر کمک های مالی، دولت الجزایر توسعه زیرساخت های لازم همچون ایستگاه‌های شارژ، مراکز تعمیر و نگهداری و آموزش کارگران متخصص تعمیرات را نیز پیش بینی کرده است.

با این حال، با وجود این حمایت ها، هزینه خودروهای برقی مانعی در برابر بسیاری از شهروندان الجزایری برای خرید آنهاست زیرا قیمت این نوع خودروها همچنان تفاوت زیادی با خودروهای بنزینی یا گازوئیلی دارد. بر اساس ارزیابی‌ها، قیمت خرید یک خودروی برقی حدود 30 تا 35 درصد بالاتر از خودروهای گازوئیلی یا بنزینی است. اما دولت الجزایر تلاش می‌کند با تدابیری، خرید این خودروها را برای شهرودانش جذاب تر کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.