کدخبر :304602 پرینت
29 تیر 1403 - 18:32

تاثیرات روانی قطع اینترنت چیست؟

روانشناسان هشدار می‌دهند که قطع اینترنت می‌تواند منجر به انزوای اجتماعی، اضطراب و اختلالات روانی شود؛ چراکه پس از عادت کردن به استفاده از صفحات نمایش هوشمند، ترک این دنیای مجازی با تمام حساب‌ها و دنبال‌کنندگانش دشوار خواهد بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، امروزه حدود ۵.۳۵ میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده می‌کنند که تقریباً ۶۶.۲ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. با این شرایط آیا می‌توانیم زندگی بدون اینترنت را تصور کنیم؟

اختلال فنی جهانی روز جمعه در شرکت امنیت سایبری کروداسترایک که مسئول امنیت اطلاعات است، سوالاتی را درباره امکان زندگی بدون اینترنت مطرح کرده است. آیا این اتفاق ما را به دوران بدوی بازمی‌گرداند؟

کارشناسان فناوری و کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند که جهان بدون اینترنت فلج خواهد شد. ما قادر به مرور وب‌سایت‌ها، دریافت اخبار، خرید آنلاین، ارتباط با دوستان یا اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو نخواهیم بود.

علاوه بر این، تأثیرات منفی بر اقتصاد مانند توقف کار از راه دور، افزایش بیکاری و تشدید رکود مالی وجود خواهد داشت.

محمد عبدالفتاح، کارشناس فناوری، می‌گوید که اینترنت کنترل زیادی بر زندگی روزمره دارد و تحول دیجیتال باعث ناپدید شدن بسیاری از ابزارهای سنتی شده است.

تامر محمد، دبیرکل بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مصر، معتقد است که قطع اینترنت باعث از دست رفتن ارتباط اصلی جهان که شبکه اجتماعی مجازی فراتر از مرزها را به هم متصل می‌کند، خواهد شد.

روانشناسان هشدار می‌دهند که قطع اینترنت می‌تواند منجر به انزوای اجتماعی، اضطراب و اختلالات روانی شود. پس از عادت کردن به استفاده از صفحات نمایش هوشمند، ترک این دنیای مجازی با تمام حساب‌ها و دنبال‌کنندگانش دشوار خواهد بود.

دکتر محمد عبدالرحیم، کارشناس اقتصادی، می‌گوید که جهان بدون اینترنت باعث توقف میلیاردها ایمیل روزانه و عدم امکان برگزاری جلسات مجازی و نظارت بر بازار جهانی خواهد شد. این امر تأثیر زیادی بر شرکت‌های فناوری مانند گوگل و متا خواهد داشت و روزانه میلیون‌ها دلار هزینه برای آنها خواهد داشت.

مطالعات نشان می‌دهد که سیستم‌های اینترنتی تحت تأثیر عوامل آب و هوایی، سیاسی و استراتژیک متعددی قرار دارند که احتمال قطع خدمات را واقعی می‌کند. از نظر آب و هوایی، دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که تغییرات آب و هوایی عمده در سال‌های آینده ممکن است اینترنت را در سراسر جهان تهدید کند.

در نهایت، یک روز بدون خدمات اینترنت می‌تواند شرکت‌های بزرگ را تضعیف کرده و خسارات سنگینی به بار آورد. افراد با انزوا از جهان و غیبت از جامعه مجازی که نزدیک‌تر از واقعیت شده است، مواجه خواهند شد. 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.