کدخبر :306956 پرینت
13 شهریور 1403 - 10:20

تعمیر تلفن همراه آب‌خورده با ویدئوهای یوتیوب

ویدئویی در یوتیوب که بیش از ۴۵ میلیون بازدید داشته، مدعی است که می‌توان با استفاده از ارتعاشات صوتی، آب را از بلندگوهای تلفن همراه خارج کرد و به‌طور کامل آن را از دستگاه حذف کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، افتادن گوشی در آب یا خیس شدن آن بر اثر باران یا ریختن لیوان آب روی آن، برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است. اما آیا می‌توان با یک راه‌حل ساده در خانه این مشکل را حل کرد؟

ویدئویی در یوتیوب که بیش از ۴۵ میلیون بازدید داشته، مدعی است که می‌توان با استفاده از ارتعاشات صوتی، آب را از بلندگوهای گوشی خارج کرد و به‌طور کامل آن را از دستگاه حذف کرد.

این ویدئو که تنها دو دقیقه زمان دارد، توانسته صدها هزار کامنت مثبت از کاربران دریافت کند که ادعا می‌کنند پس از مشاهده و اجرای این ویدئو، گوشی‌های آن‌ها که در اثر ریختن آب آسیب دیده بود، به‌طور معجزه‌آسایی تعمیر شده‌اند.

اما کارشناسان تکنولوژی نسبت به این روش معجزه‌آسا ابراز تردید کرده و تصمیم گرفتند آن را روی دستگاه‌های مختلف آزمایش کنند. بر اساس گزارش The Verge، بلندگوها هوا را جابجا می‌کنند، به این معنی که ممکن است این نیرو بتواند آب را از بلندگوهای گوشی خارج کند.

اریک فریمن، مدیر ارشد تحقیقات در شرکت Bose، در این باره گفت: «پایین‌ترین فرکانسی که بلندگو می‌تواند تولید کند، با بالاترین سطح صدا، بیشترین حرکت هوا را ایجاد می‌کند که می‌تواند بر روی آبی که درون گوشی به دام افتاده فشار بیاورد و آن را خارج کند».

با این حال، بلندگوهای گوشی‌های هوشمند به دلیل اندازه کوچک خود نمی‌توانند صدای بسیار پایین و بلند تولید کنند، و ویدیوهای یوتیوب نمی‌توانند بیس عمیق لازم را پخش کنند.

با این حال، به گفته کارستن فراونهایم، مهندس تعمیرات در iFixit، از نظر تئوری، صدای منتشر شده از ویدیوهای یوتیوب باید مانند قابلیت خروج آب از اپل واچ عمل کند. او افزود: «این فقط یک تن نوسانی خاص است که آب را از شبکه بلندگوها بیرون می‌زند».

تیم iFixit این ویدئو را روی چهار گوشی مختلف شامل نوکیا 7.1، آیفون 13، پیکسل 7 پرو و پیکسل 3 آزمایش کردند. نتیجه این آزمایش‌ها نشان داد که گوشی پیکسل 7 پرو خشک بود، اما نوکیا آسیب زیادی دیده بود و آیفون 13 و پیکسل 3 مقداری مایع درون خود نگه داشته بودند.

در نهایت، اگرچه ارتعاشات و حرکت هوا از طریق ویدیوی یوتیوب قادر به بیرون راندن مقداری آب از بلندگوها بود، اما این روش برای سایر نقاط ورود آب مانند درگاه USB یا اسلات سیم‌کارت مؤثر نبود.

چایتون ریتر، دانشجوی مهندسی که با تیم iFixit همکاری می‌کند، در این باره گفت: «من می‌گویم که این ویدیوها تا حدی کار می‌کنند. ضرری ندارند، اما راه‌حل کاملی برای خارج کردن همه مایعات نیست».

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.