کدخبر :304212 پرینت
21 تیر 1403 - 10:01

اینترنت کشور هم اکنون بدون اختلال در دسترس است

مدیر ارشد فناوری در یک هلدینگ دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات، گفت: اختلال پیش آمده در ترافیک اینترنت بین الملل کشور که روز گذشته (20 تیرماه) رخ داد، از سمت ارمنستان بود و از حدود ساعت 14:30 آغاز و تا حدود ساعت 17 عصر ادامه داشت و اکنون اختلالی در اینترنت کشور وجود ندارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، روز گذشته چهارشنبه بیستم تیرماه، برخی کاربران اینترنتی گلایه کردند که اینترنت کشور دچار اختلال گسترده شده است.

در همین راستا، محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در شبکه اجتماعی ویراستی اعلام کرد که با وجود قطعی حدود ۴۰ درصد از ظرفیت ورودی اینترنت بین‌الملل در خاک کشورهای همسایه، با تمهیدات شرکت ارتباطات زیرساخت در توزیع ترافیک اینترنت بین‌الملل از سایر مسیرها، تنها کمتر از نیمی از این افت در شبکه ارتباطی کشور دیده می شود که به زودی برطرف خواهد شد. (خبر)

به دبنال این اختلال نیز شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: بخش عمده ای از لینک‌های اینترنت بین‌الملل که به دلیل قطعی فیبرنوری در خاک کشورهای همسایه دچار افت ترافیک شده بود در وضعیت نرمال قرار گرفت.

این شرکت تاکید کرد: ایجاد ظرفیت های پشتیبان در دو سال گذشته باعث شد با وجود قطعی گسترده لینک های بین الملل با ظرفیت بیش از ۴ ترابیت بر ثانیه، کمترین تاثیر در سرویس های مورد استفاده مردم عزیز ایران اسلامی بوجود آید و هم اکنون هیچ افت ترافیکی در شبکه به دلیل قطعی لینکهای بین الملل وجود ندارد و وضعیت ارتباطات نرمال است. (خبر)

در همین راستا، مظفری، مدیر ارشد فناوری در یک هلدینگ دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اعلام کرد: اختلال روز گذشته (چهارشنبه بیستم تیرماه) از حدود ساعت 14:30 آغاز و تا حدود ساعت 17 عصر ادامه داشت که تقریبا نیمی از ترافیک کشور دچار ختلال شده بود که به طور کامل رفع شد.

وی ادامه داد: این حجم از ترافیک که دچار اختلال شده بود، حاکی از آن است که از سمت ارمنستان بوده، چراکه این حجم ترافیک را از این کشور دریافت می کنیم.

مظفری، تاکید کرد: این اختلال رفع شده و مشکلی در ترافیک اینترنت بین الملل کشور وجود ندارد.

گفتنی است؛ بررسی های سیتنا از سایت رادار ابر آروان تا زمان انتشار این خبر نیز حاکی از این است که اختلالی در وضعیت ارتباطات اینترنت ایران وجود ندارد.

ابر آروان

انتهای پیام

گزارش از زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.