کد مطلب: 

296500

انفجار موشک فضانورد چینی پس از پرتاب تصادفی

شرکت تیان بینگ پکن اعلام کرد که مرحله اول موشک تیان لانگ-۳ به‌دلیل نقص ساختاری در اتصال بین موشک و جایگاه آزمایش، سکوی پرتاب خود را ترک کرد و در حین آزمایش در نزدیکی شهری مسکونی آتش گرفت و منفجر شد.
پرتاب

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شرکت تیان بینگ پکن (Beijing Tianbing) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک فضایی این شرکت پس از پرتاب تصادفی در حین آزمایش در نزدیکی شهری مسکونی آتش گرفت و منفجر شد.

این شرکت که با نام «اسپیس پایونیر» (Space Pioneer) نیز شناخته می شود، در حساب رسمی وی‌چت خود گفت که مرحله اول موشک تیان لانگ-۳ به‌دلیل نقص ساختاری در اتصال بین موشک و جایگاه آزمایش، سکوی پرتاب خود را ترک کرد.

این موشک در تپه‌های حومه شهر گونگی در مرکز چین فرود آمد.

فیلم‌های ویدئویی این حادثه که رسانه دیجیتال چینی The Paper منتشر کرده است نشان می‌دهد که موشک به‌طور مستقیم در هوا اوج می‌گیرد و سپس دچار افت توان شده و به صورت افقی درمی‌آید و در تپه‌های جنگلی اطراف سقوط می‌کند و منفجر می‌شود.

به گفته این شرکت تحقیقات اولیه در مورد این پرواز برنامه‌ریزی نشده نشان می‌دهد که هیچ گزارشی در مورد تلفات جانی وجود ندارد.

بر اساس بیانیه جداگانه‌ای که اداره مدیریت اضطراری شهر گونگی صادر کرد، بخش‌هایی از بدنه موشک در یک «منطقه امن» پراکنده و باعث آتش‌سوزی محلی شد.

به گفته این اداره، آتش مهار شده و به کسی آسیب نرسیده است.

شرکت اسپیس پایونیر می گوید عملکرد تیان‌لانگ- ۳ با فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس قابل مقایسه است که آن نیز یک موشک دو مرحله‌ای است.

در آوریل ۲۰۰۳ این شرکت یک موشک نفت سفید-اکسیژن به نام تیانلانگ- ۲ را پرتاب کرد و اولین شرکت خصوصی چینی شد که یک موشک سوخت مایع به فضا می‌فرستد.

شرکت های فضایی تجاری چین از سال ۲۰۱۴ که دولت سرمایه‌گذاری خصوصی در این صنعت را آزاد کرد، به این بخش هجوم آوردند.

بسیاری از این شرکت‌ها شروع به ساخت ماهواره کردند در حالی که برخی دیگر از جمله شرکت اسپیس پایونیر بر توسعه موشک‌های قابل استفاده مجدد متمرکز شدند که می‌توانند هزینه‌های ماموریت‌های فضایی را به‌میزان قابل توجهی کاهش دهند.

سایت‌های آزمایشی چنین شرکت‌هایی را می‌توان در امتداد مناطق ساحلی چین یافت که به دلایل ایمنی در کنار دریا واقع شده‌اند، اما برخی از آنها نیز در اعماق داخل خاک کشور مانند مرکز آزمایش اسپیس پایونیر در گونگی، شهری با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در استان مرکزی هنان قرار دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-07-02 12:13

افزودن دیدگاه جدید