کد مطلب: 

296190

دبیرکل سازمان ملل: تهدیدات سایبری با استفاده از هوش مصنوعی رو به گسترش است

دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت این سازمان، تاکید کرد: «بدافزارها، حافظه پاک‌کن‌ها و تروجان‌ها در حال گسترش هستند» و عملیات سایبری با استفاده از هوش مصنوعی (AI) نیز چشم‌انداز کلی این تهدیدات را تشدید می‌کند.
دبیرکل سازمان ملل

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت این سازمان در مورد تهدیدات سایبری گفت: «بدافزارها، حافظه پاک‌کن‌ها و تروجان‌ها در حال گسترش هستند» و عملیات سایبری با استفاده از هوش مصنوعی (AI) نیز چشم‌انداز کلی این تهدیدات را تشدید می‌کند.

او در جلسه شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که «توانایی [خارق‌العاده] محاسبات کوانتومی در شکستن کدهای رمزگذاری‌شده، ‌می‌تواند کل سیستم‌ها را خراب کند.»

گوترش متذکر شد که مصادیق تهدیدهای امنیت سایبری از اختلال در نظام سلامت، بانک‌ها و شبکه‌های مخابراتی گرفته تا «فعالیت‌های غیرقانونی بی‌امان» از سوی سازمان‌های جنایتکار و به اصطلاح «مزدوران سایبری»، «به طرز نگران کننده‌ای رایج» شده است.

دبیر کل سازمان ملل همچنین نسبت به «قشونی از کاسبان نفرت‌پراکن که بزرگراه اطلاعاتی [جهان] را با ایجاد ترس و تفرقه‌اندازی آلوده می‌کنند» و به طور روزافزون از فضای مجازی به مثابه نوعی از تسلیحات در برابر سایرین استفاده می‌کنند، هشدار داد.

او گفت: «فعالیت های مخربی که نهادهای عمومی، فرآیندهای انتخاباتی و یکپارچگی آنلاین را تضعیف می‌کند، اعتمادسازی را از بین می‌برد، به تنش‌ها دامن می‌زند و حتی بذر خشونت و درگیری می‌کارد.»

گوترش از مدت‌ها قبل خواستار تلاش‌های جهانی برای تنظیم فضای سایبری و هوش مصنوعی شده است. او اعضای سازمان ملل را به نشستی در مجمع عمومی سازمان ملل با این موضوع دعوت کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-06-22 11:56

افزودن دیدگاه جدید