کدخبر :296174 پرینت
02 تیر 1403 - 06:44

تبادل خودروهای قدیمی‌ با خودروهای برقی در قرقیزستان

قرقیزستانی‌ها این فرصت را خواهند داشت تا خودروهای قدیمی خود را با خودروهای برقی جدید مبادله کنند که اجرای این پروژه در پایان سال جاری یا ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دانیار آمانگلدیف وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان و رییس آژانس همکاریهای بین المللی کره KOICA توافقنامه‌ای را در مورد اجرای پروژه‌ای برای تبدیل آزمایشی ناوگان خودروهای دولتی به وسایل نقلیه الکتریکی امضا کردند.

وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان، برای تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های استراتژیک مانند اقتصاد سبز، تأمین انرژی پایدار، توسعه صادرات و همکاری‌های صنعتی ابراز امیدواری کرد.

وی خاطرنشان کرد که قرقیزستان به طور فعال در حال توسعه سیاست‌های اقتصاد سبز، انرژی پایدار و تجارت بین المللی است.

رییس KOICA آمادگی آژانس را برای کمک به طرح‌های سبز، توسعه کشاورزی ارگانیک، دیجیتالی سازی اعلام کرد و همچنین اشاره کرد که فعالیت‌های آژانس کره بر اساس در نظر گرفتن نیازها و جهت گیری‌های استراتژیک برای توسعه کشورهای همکار است.

در پایان این نشست، طرفین پروتکلی را درباره پروژه تبدیل ناوگان خودروهای دولتی به خودروهای برقی امضا کردند که به بهبود شرایط زیست‌محیطی کشور و رواج حمل‌ونقل دوستدار محیط‌زیست در بین مردم کمک می‌کند.

صادیر جاپاروف اظهار داشت: قرقیزستانی‌ها این فرصت را خواهند داشت تا خودروهای قدیمی خود را با خودروهای برقی جدید مبادله کنند.

وی یادآور شد که در منطقه سوکولوک، همراه با یک شرکت چینی، یک کارخانه خودرو سازی در حال ساخت است که در آن سالانه 80 هزار خودروی برقی تولید می‌شود.

به گفته رییس جمهور زمانی که این کارخانه شروع به کار کند، تمام خودروهای قدیمی را که هوا را آلوده می‌کنند جمع آوری می‌کنیم و خودروهای برقی را به مدت 10 تا 15 سال به صاحبان آنها به صورت لیزینگ خواهیم داد، اجرای این پروژه در پایان سال جاری یا ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.