کدخبر :295943 پرینت
27 خرداد 1403 - 11:15

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به سیتنا: در هفته اخیر هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای نداشته‌ایم؛ موارد قطعی، ناشی از بروز حوادث و مقطعی بوده است

به دنبال گزارش‌های دریافتی مبنی بر قطعی برق در برخی مناطق طی روزهای اخیر، سخنگوی صنعت برق به سیتنا گفت که در هفته اخیر چه در تهران و چه در شهرستان‌ها هیچ خاموشی برنامه ریزی شده‌ای نداشته ایم و اگر موردی هم بوده به علت بروز حوادث و مقطعی بوده است، لذا در حال حاضر برای انتشار جدول خاموشی برنامه‌ای نداریم و شبکه سراسری برق پایدار می باشد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مصرف برق تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهر تهران از طریق کنتور و سامانه‌های هوشمند به صورت لحظه‌ای از راه دور در حال رصد است و در صورت عدم رعایت مصوبه ابلاغی، برق ادارات پر مصرف به منظور حفظ پایداری شبکه توزیع برق و تأمین آسایش هموطنان، بدون اغماض قطع خواهد شد.

در همین حال، همزمان با نخستین روز از آخرین هفته خرداد ماه و افزایش پیک مصرف پایتخت، برق ۱۶ دستگاه اجرایی پر مصرف ملی و استانی شامل چند ساختمان بانک عامل کشور توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، قطع شد.

روابط عمومی استانداری تهران نیز در این خصوص اعلام کرد: به دنبال اخطارهای داده شده مبنی بر لزوم رعایت مصوبه ابلاغی هیات دولت مبنی بر الزام ادارات و دستگاه های اجرایی به کاهش مصرف برق، با شناسایی اداراتی که همکاری لازم را در این خصوص نداشته اند، روز گذشته شنبه، ۲۶ خردادماه، برق ۱۶ دستگاه اداری ملی و استانی پرمصرف شهر تهران، شامل چندین ساختمان بانک‌های عامل کشور با اخطار قبلی قطع شد.

بنابر اعلام روابط عمومی استانداری تهران، همچنین بر اساس ابلاغ استانداری تهران، تمامی ادارات، موظف به رعایت ساعات کاری ابلاغ شده با هدف کاهش مصرف برق بخش اداری و همچنین خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی، از ساعت ۱۲ ظهر هستند.

در همین راستا مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق به خبرنگار سیتنا، گفت: در هفته اخیر چه در تهران و چه در شهرستان‌ها هیچ خاموشی برنامه ریزی شده‌ای نداشته ایم و اگر بوده به علت بروز حوادث و مقطعی بوده است.

وی، ادامه داد: در حال حاضر برای انتشار جدول خاموشی برنامه‌ای نداریم و شبکه سراسری برق پایدار می باشد.

در همین حال، مهندس محمد حسین دیده‌بان، کارشناس ارشد حوزه برق، به خبرنگار سیتنا، اعلام کرد: چندین سال است که تولید برق کشور از مصرف ما کمتر است و ناترازی ایجاد کرده است و این عدم توازن روز به روز افزایش می‌یابد.

وی، ادامه داد: خاموشی‌های هفته اخیر علت خاصی ندارد و احتمالا ناشی از حوادث است.

در همین حال امروز (۲۷ خردادماه) وزارت نیرو اعلام کرد که برق ۲۰ دستگاه اداری پرمصرف دیگر در شهر تهران قطع شده است.

وزارت نیرو همچنین اعلام کرد که این شرکت، ضمن قدردانی از غالب مشترکان اداری که اقدام به کاهش مصرف برق کرده اند به مشترکان اداری شهر تهران که نسبت به مصوبه هیأت دولت بی اعتنا هستند یادآوری می‌کند در صورت تکرار این بی توجهی، اسامی این دسته از ادارات جهت آگاهی عموم شهروندان نیز منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.