کدخبر :295933 پرینت
27 خرداد 1403 - 06:04

ضرورت رونق صنعت فضایی توسط رئیس‌جمهور آینده

رئیس سازمان فضایی ایران توفیقات سه سال اخیر کشور در حوزه صنعت فضایی را مرهون پیگیری‌های رئیس‌جمهور شهید دانست و گفت: فناوری فضایی و سایر حوزه‌های فناوری در کشور نیاز به توجه دارند و دولت آینده با پیگیری‌هایی که دارد، می‌تواند زمینه شتاب توسعه فناوری‌ها را فراهم کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر حسن سالاریه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در صنعت فضایی در سه سال گذشته ۱۲ پرتاب فضایی شامل ۱۰ پرتاب بومی و دو پرتاب بین‌المللی داشته‌ایم، گفت: این دستاورد در قیاس با ادوار ۱۰ سال گذشته رکوردی محسوب می‌شود، ضمن آنکه پروژه‌های متعددی با بخش خصوصی داشتیم.

وی افزود: حدود نزدیک به یک هزار میلیارد تومان همکاری با بخش خصوصی داشتیم که در تاریخ صنعت فضایی کشور بی‌نظیر است و در سایه این همکاری، فعالیت‌های خوبی در صنعتی فضایی بخش خصوصی اجرایی شد.

سالاریه، پروژه باریک باند شهید سلیمانی و خرید ماهواره‌های بومی‌سنجی را از دیگر دستاوردهای کشور در حوزه فضایی بخش خصوصی نام برد و یادآور شد: زیر ساخت‌های متعدد فضایی مانند ایستگاه فضایی چابهار نیز در کشور توسعه یافته که در کشور و منطقه یکتا است.

رئیس سازمان فضایی خاطر نشان کرد: اینها حاصل تلاش یک دولت پرکار و پرانرژی است که شبانه‌روز در حال کار است و طبیعتا این امر در گرو انتخاب مردم است و مردم با شرکت در انتخابات، رئیس‌جمهوری را انتخاب کنند که بتواند این شتاب را بیشتر کند و توقفی در این صنعت ایجاد نکند.

سالاریه اضافه کرد: رئیس‌جمهور آینده باید به صنعت فضایی رونق دهد تا اتفاقات بهتری در دولت چهاردهم رقم بخورد.

وی با بیان اینکه فناوری فضایی نمونه‌ای از توسعه فناوری در کشور است، تاکید کرد: سایر حوزه‌های فناوری در کشور نیازمند توجه ویژه هستند و دولت می‌تواند با نگاه و پیگیری‌هایی که دارد، شتاب حوزه‌های فناورانه و حوزه‌های اقتصادی و زیر ساختی دیگر را رونق دهد و کیفیت زندگی را در میان آحاد مردم ارتقاء بخشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.