کد مطلب: 

294723

مهد کودکی در سوئیس یک ربات را به عنوان دستیار به خدمت گرفت

مهد کودکی که به مؤسسه فدرال فناوری سوئیس وابسته است، رباتی به نام نائو را به خدمت گرفته که کودکان می‌توانند با سؤال کردن از آن، اطلاعاتی در مورد جهان پیرامون خود را از او بیاموزند.
ربات

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، مهد کودکی در شهر لوزان سوئیس، در تلاش برای آماده‌سازی کودکان برای آینده، از یک ربات بهره گرفته است.

این مهد کودک که به مؤسسه فدرال فناوری سوئیس وابسته است، رباتی به نام «نائو» را به خدمت گرفته که کودکان می‌توانند با سؤال کردن از این روبات، اطلاعات در مورد جهان پیرامون خود را از او بیاموزند.

مسئولان و مربیان این مهد کودک البته تأکید می‌کنند که «نائو» و نسل‌های بعدی این روبات‌ها قرار نیست جایگزین مربیان شوند و صرفاً نقش دستیار آموزش را بر عهده خواهند گرفت تا کودکان با تعامل با ربات‌ها خو بگیرند.

شتاب‌گرفتن پیشرفت‌ها در زمینه توسعه هوش مصنوعی و حضور روزافزون آن در لایه‌های مختلف زندگی، گمانه‌زنی‌ها درباره زمان ورود ربات‌های انسان‌نما به زندگی روزمره را تغییر داده؛ تا جایی که انتظار می‌رود طی یکی دو دهه آینده، همنشینی با این نوع ربات‌های هوشمند، همچون استفاده فعلی از گوشی‌های هوشمند رایج شود.

همین موضوع، اهمیت آماده‌سازی کودکان از سنین پایین برای تطبیق با دنیای آینده را دوچندان کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-05-15 15:48

افزودن دیدگاه جدید