کد مطلب: 

294324

گاردین: احتمال دست‌یابی هکرها به اطلاعات ۲۷۰ هزار نظامی بریتانیا

گاردین در گزارشی ارزیابی کرد که حدود ۲۷۰ هزار پرونده حقوق و دستمزد متعلق به نیروهای مسلح بریتانیا شامل اسامی، جزییات بانکی، نشانی محل سکونت و شماره بیمه ملی، ممکن است در معرض نفوذ هکرها قرار گرفته ‌باشند.
گاردین: احتمال دست‌یابی هکرها به اطلاعات ۲۷۰ هزار نظامی بریتانیا

به گزارش سیتنا، چین روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت به خبرهای منتشر شده درباره دست داشتن این کشور در این حملات سایبری واکنش نشان داد و خواستار پایان دادن به «مضحکه سیاسی چین‌ستیزی» شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد پکن با هر گونه حمله سایبری مخالف بوده و از استفاده از این موضوع برای اهداف سیاسی و بدنام کردن سایر کشورها پرهیز می‌کند.

سفارت چین در بریتانیا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد ادعاهای لندن مبنی بر دست داشتن پکن در پشت هک داده‌های وزارت دفاع بریتانیا «تهمت‌های کاملا ساختگی و بدخواهانه» است.

سخنگوی سفارت چین در لندن خطاب به دولت بریتانیا گفت: «ما از طرف‌های مربوط در بریتانیا می‌خواهیم از انتشار اطلاعات نادرست، جعل روایت‌های به اصطلاح تهدید چین و نمایش‌های مسخره‌ سیاسی ضد چین خودداری کنند.»

گاردین نوشت چند روز پیش یکی از پیمانکاران وزارت دفاع بریتانیا از نفوذ به سیستم پرداخت خود مطلع شد.

این نفوذ به مجموعه‌ای از اطلاعات شامل اسامی، جزییات بانکی، نشانی محل سکونت و شماره بیمه ملی اعضای فعلی و سابق نیروهای نظامی بریتانیا انجام گرفت.

تا کنون شواهدی دال بر سرقت یا دستکاری داده‌ها به دست نیامده‌ است اما تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

انتظار می‌رود برای پرسنل آسیب‌دیده، امکان کنترل حساب‌های بانکی به منظور اطمینان از عدم سوءاستفاده فراهم ‌شود.

گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا قرار است عصر سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت به وقت محلی، نمایندگان مجلس را از جزییات این حادثه و برنامه‌های وزارت دفاع برای رسیدگی به آن مطلع سازد.

گمان می‌رود نفوذ هکرها هفته‌ها در سیستم جریان داشته باشد.

به گفته منابع نظامی، قرار بود بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه صادر شود اما جزییات نفوذ هکرها یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت و قبل از اطلاع‌رسانی به پرسنل، به رسانه‌ها درز کرد. 

پس از کشف این نفوذ، سیستم آسیب‌دیده سریعا از دسترس خارج شد.

شاپس رسما این حمله را به چین نسبت نداده اما گاردین نوشت که مشخص است این اقدام، آخرین نمونه از تعداد رو به افزایش نفوذهای منتسب به پکن، از سوی نیروهای وابسته به چین است.

گاردین نوشت در ماه اوت ۲۰۲۱ کمیسیون انتخابات بریتانیا هدف هکرهای چینی قرار گرفت که دولت در ماه مارس ۲۰۲۴ مسئولیت آن را به عهده پکن گذاشت.

در آن زمان، مهاجمان به کپی‌های ثبت‌نام انتخابات، ایمیل‌ها و سیستم‌های کنترلی این نهاد دسترسی پیدا کردند.

دولت بریتانیا هشدار داد که نمایندگان منتقد پکن در پارلمان نیز هدف این‌گونه حملات قرار گرفته‌اند.

با توجه به اینکه دستمزد نیروهای هوایی ویژه بریتانیا و سایر نیروهای ویژه به‌طور جداگانه پرداخت می‌شود، احتمالا آن‌ها تحت تاثیر این نفوذ قرار نگرفته‌اند.

گفته می‌شود تعداد واقعی پرونده‌های آسیب‌دیده احتمالا کمتر از ۲۷۰ هزار مورد ذکر شده باشد، چون برخی پرونده‌ها تکراری بوده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد وزیر دفاع بیانیه از قبل آماده شده‌ای را در مجلس عوام ارائه خواهد کرد که در آن برنامه‌ای چندبخشی برای حمایت و حفاظت از پرسنل تشریح می‌شود.

آلفی اوشر، سرباز بازنشسته ارتش، اعضای نیروهای مسلح را به هوشیاری دعوت کرد.

بازرسان آژانس‌های امنیت سایبری دولت بریتانیا در حال بررسی «نفوذ‌های احتمالی» به سیستم پرداخت پیمانکاران وزارت دفاع هستند.

به گزارش گاردین، پرداخت حقوق نیروهای مسلح از سوی اس‌اس‌سی‌ال (SSCL) انجام می‌شود که یکی از شرکت‌های فرعی سوپرا استریا و مستقر در پاریس است.

طبق اعلام وب‌سایت اس‌اس‌سی‌ال، این شرکت خدمات پرداخت حقوق و دستمزد، منابع انسانی و بازنشستگی را برای ۲۳۰ هزار پرسنل نظامی و نیروهای ذخیره و دو میلیون سرباز بازنشسته ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-05-07 21:24

افزودن دیدگاه جدید