کد مطلب: 

294121

ربات هوش مصنوعی اپل؛ رقیب جدیدی برای چت‌جی‌پی‌تی

«کلاود» بات مکالمه و مدل زبانی بزرگ محصول شرکت انتروپیک و رقیب اصلی «چت‌جی‌پی‌تی»، به زودی برای گوشی‌های آیفون عرضه خواهد شد.
ربات هوش مصنوعی اپل؛ رقیب جدیدی برای چت‌جی‌پی‌تی

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، شرکت انتروپیک که گروهی از مدیران سابق شرکت اوپن‌ای‌آی آن را هدایت می کنند، اپلیکیشنی مخصوص تلفن‌های اپل تولید کرده که از نظر توانایی هوشمندی بر چت‌جی‌پی‌تی برتری دارد و هدفش جلب کاربران روزمره به این محصول است.

اسکات وایت، یکی از مدیران شرکت انتروپیک گفت: «در دنیای امروزی تلفن‌های همراه کانون کنش و واکنش مردم با فناوری هستند. برای تبدیل کردن کلاود به یک دستیار واقعی هوش مصنوعی باید این ابراز را از طریق تلفن‌های همراه در اختیار مردم قرار دهیم. ما توانایی‌های این ابزار را مستقیما در دست کاربران قرار می دهیم و موضوع فقط راحتی استفاده نیست بلکه ادغام کلاود در زندگی روزمره مردم است.»

بات مکالمه «کلاود» (Claude) به طور مستقیم از طریق وبسایت شرکت انتروپیک با سه چاشنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می گیرد.

مدل «هایکو» که سریع و بسیار ساده است، مدل نیرومند و کندتری به نام «سونت» و مدل کاملی به نام «اوپوس» که رایگان نیست.

مدل کامل «کلاود» در جدول رده بندی بهترین بات‌های مکالمه که توسط کارشناسان فناوری هوش مصنوعی تنظیم می شود اولین اپلیکیشن مخصوص تلفن‌های اپل است که با برتری بر «جی‌پی‌تی-۴» جدیدترین محصول شرکت اوپن ای آی، به رتبه اول این رده بندی رسیده و به دلیل ظرفیت بالای آن برای فعال نگاه داشتن مکالمات مختلف در هر لحظه موسوم به «پنجره موضوعی» خبرساز شد.

بات مکالمه «کلاود» (Claude) به طور مستقیم از طریق وبسایت شرکت انتروپیک با سه چاشنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می گیرد.

مدل «اوپوس» قادر است حدود ۱۶۰ هزار کلمه، چیزی معادل یک کتاب داستان طولانی، را در حافظه خود آماده نگاه دارد و سئوالاتی را در رابطه با ادامه متن مطرح کند.

چت‌جی‌پی‌تی که ماه مه سال گذشته در شکل ابزار هوش مصنوعی قابل دسترسی در تلفن‌های همراه به بازار عرضه شد تاکنون با رقیب جدی روبرو نشده بود.

انتروپیک می گوید محصول این شرکت (کلاود) علاوه بر مصارف ساده قادر است خدمات بیشتری نظیر دسترسی این اپ، با موافقت کاربران، به دوربین و آلبوم عکس را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

شرکت انتروپیک علاوه بر اپ مخصوص تلفن‌های اپل، ابزار دیگری به نام «تیم» را عرضه خواهد کرد که به مشتریان در عرصه‌های تجاری و اداری امکان می دهد برای تمامی کارکنان شرکت خود دسترسی به بات‌های مکالمه بخرند.

استیو وایت، یکی از مدیران شرکت انتروپیک گفت: «ما این شرکت را برای ایفای نقش رهبری در عرصه ایمنی و پژوهشی فناوری هوش مصنوعی تاسیس کرده‌ایم. این کار را نمی توان در فضایی انتزاعی انجام داد. به اعتقاد ما برای تاثیرگذاری مثبت بر این صنعت و تشویق رقابت در زمینه ایمنی هوش مصنوعی باید در مرزهای نوآوری رقابت کنیم.»

به نظر می رسد که پیشرفت‌های شرکت انتروپیک از هم اکنون روی فعالیت پیشروان هوش مصنوعی تاثیر گذاشته است.

روز چهارشنبه شرکت اوپن‌ای‌آی سیاست خود را تغییر داد و از این پس به کاربران اجازه خواهد داد که بدون فراهم کردن امکان دسترسی این شرکت به مکاتبات قبلی خود، در قالب یک مبادله پایاپای، به تمام بایگانی خود در چت‌جی‌پی‌تی دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-02 10:26

افزودن دیدگاه جدید