کد مطلب: 

293732

سندیکای مخابرات خطاب به شاتل: دولت بدون دلایل موجه، ممنوعیتی برای واردات کالاهای مخابراتی ایجاد نکرده؛ تخریب تولیدات داخلی راه حل مشکلات نیست

سندیکای صنعت مخابرات ایران طی نامه‌ای خطاب به رئیس هیات مدیره شاتل ضمن تاکید بر اینکه سیاست دولت حمایت از تولید داخل است، اما بدون دلایل موجه مانع ورود کالاهای خارجی نشده است، شرکت شاتل را به تعامل با تولیدکنندگان داخلی مخابرات دعوت و تاکید کرد که تخریب تولیدات داخلی و نام بردن از یک تولیدکننده در رسانه های عمومی راه حل مشکلات نیست، لذا این اپراتور باید با سامان دهی شبکه، گناه عدم رضایت مشتریان را به گردن مودم های نوری داخلی نیندازد.
سندیکای صنعت مخابرات ایران

به گزارش سیتنا، سندیکای صنعت مخابرات ایران در واکنش به اظهارات اخیر رئیس هیات مدیره شرکت شاتل مبنی بر اینکه به اجبار دولت از مودم بی‌کیفیت داخلی استفاده می‌کنند، طی نامه‌ای که نسخه‌ای از آن را در اختیار سیتنا قرار داد، نوشت:

«جناب آقای مهندس محمد حسن شانه ساززاده

رئیس محترم هیات مدیره شرکت شاتل

باسلام و احترام 

۱- سندیکای صنعت مخابرات ایران، یک تشکل صنفی کاملا خصوصی است.

۲- این سندیکا ضمن اینکه حامی شرکت‌های تولیدی است به رضایتمندی مشتریان اعم از کارفرمایان و کاربران نهایی توجه ویژه دارد.

۳- هیات مدیره و شرکت‌های عضو سندیکا بر این باورند که باید متولیان توسعه ارتباطات کشور را کمک نمود تا عقب ماندگی ها جبران و در بخش فاوا و اقتصاد دیجیتال تحول ایجاد شود.

۴- اعتقاد داریم که دست در دست هم باید برای توسعه طرح های ملی فاوا به ویژه دسترسی فیبرنوری منازل و کسب وکارها اقدام کنیم.

۵- وزارت ارتباطات پس از دو سال تلاش و کوشش بی وقفه و برداشتن بسیاری از موانع اجرایی و حمایت از اپراتورها، اکنون قصد دارد واگذاری (اتصال)‌ به متقاضیان را با یاری تمامی ذی‌ربطان 
با سرعت هر چه بیشتر انجام دهد.

۶- ارائه خدمات خوب به متقاضیان، بهترین روش تبلیغ برای توسعه فراگیر این سرویس ویژه می باشد.

۷- شاتل لازم است تلاش خود را از ابتدا تا انتهای شبکه به طریقی سامان دهد تا پس از واگذاری سرویس با عدم رضایت مشتری از خدمات مواجه و مجبور نشود و گناه را به گردن تولید کننده پایانه یا همان مودم نوری بیاندازد.

۸- گلایه و اعتراض ناپخته به سیاست دولت برای ممنوعیت واردات و کیفیت مودم های ساخت داخل که اخیر دریکی از رسانه ها داشتید اول از همه به ضرر شرکتی است که اداره آن به شما سپرده شده.

۹- دولت شامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون بررسی توانمندیهای داخلی و ظرفیت ساخت، ممنوعیتی برای کالاهای مخابراتی ایجاد نمی نماید.

۱۰- سندیکای صنعت مخابرات ایران به نمایندگی از شرکت‌های تولیدی خصوصی در مقاطع لازم محصولاتی که توانمندی تولید آن در کشور ایجاد شده را به همراه ظرفیت سالانه به نهادهای دولتی مرتبط اعلام می نماید.

۱۱-پس از بررسی های فنی و آزمایشات تایید نمونه، کسب اطمینان کافی، سندیکا باز هم قائل به این است که به موازات استفاده از تولیدات داخلی، واردات نیز با رعایت سهم شایسته تولید داخل از بازار، انجام پذیرد.

۱۲- هر چند که نهادهای دولتی طبق قوانین و سیاست‌های کشور ملزم به حمایت از تولیدات داخل هستند، ولی بدون داشتن دلایل موجه مانع از ورود کالای خارجی نمی شوند.

۱۳- اطلاع دارید که مودم های نوری ONT در سازگاری با تجهیزات مرکزی شبکه که از انواع مختلف و ویرایش های گوناگون می باشد با مودم های ADSL، VDSL و سیم‌کارتی که مستقل از تجهیزات مرکزی است تفاوت دارد و همچنین آزمایشگاه پژوهشگاه فاوا اعلام آمادگی کرده تا در یک محیط عاری از موارد مختل کننده  به تست تمامی OLT ها و ONT های تولید داخلی با مشابه خارجی آنها بپردازد تا در صورت بروز هرگونه مشکل طرفین بتوانند مشکلات را در محیط آزمایشگاهی تست و برطرف نمایند. ضمن اینکه در سرویس نهایی FTTH،  کیفیت نهایی سرویس شامل موارد زیادی از جمله افت تجهیزات پسیو، فیوژن کردن های فیبر و خیلی موارد دیگر دارد.

۱۴- در تماس برقرار شده قبل از سال جدید تمامی موارد اشکال برای تعداد محدودی دستگاه اعلام شده توسط تولید کننده تعویض و بطور کامل گارانتی گردیده است.

۱۵- بعد از تعطیلات عید، شرکت تولید کننده با بخش فنی آن شرکت تماس گرفته تا چنانچه مشکل دیگری وجود دارد برطرف شود، ولی موردی اعلام نشده وحتی پیگیر تحویل مودم‌های جدید هم  بوده اند.

۱۶-  این نوع هماهنگی در شبکه FTTH کاملا طبیعی است و هر دو طرف باید با سعه صدر در کنار یکدیگر به حل مشکل بپردازند، کما اینکه این موارد با سه اپراتور دیگر و با تعامل منطقی در کوتاه مدت حل وفصل شده و رضایت اپراتورها کسب گردیده است.

۱۷- شرکت شاتل که خود برند معتبری در ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات است لازم است برای این سرویس جدید که از طرح های زیربنایی ملی برای دسترسی به باند پهن پایدار است یک تعامل قوی با تولید کنندگان و تامین کنندگان داشته باشد تا این سرویس جدید در جامعه به درستی جا بیفتد.

۱۸- بنابراین تخریب تولیدات داخلی و نام بردن از یک تولید کننده در رسانه های عمومی راه حل مشکلات نیست و پیشنهاد میگردد این موضوعات در محیطی تخصصی و بدون تنش بررسی و حل شود.

۱۹- هر چند که شرکت شاتل از نیروی های تخصصی خوبی برخوردار است، ولی  چون دغدغه شما توسعه کمی و کیفی این شبکه و ارائه سرویس است، بد نیست گاهی خودتان هم از نزدیک با سندیکا و تولید کنندگان گفتگوهای سازنده و پیشبرنده داشته باشید.

۲۰- نمی‌دانیم آیا شما از کارخانه تولید مودم در ارگ جدید و از بخش تحقیق و توسعه آن در پارک فناوری فاوا بازدید داشتید، اگر خیر شما دعوت می‌شوید تا از این قابلیت ها بیشتر مطلع گردید.

۲۱- خوب است توجه کنید، شرکت و برندی که زیر سوال برده اید در طول ۱۲ سال گذشته بیش از ۲/۵ میلیون مودم در کشور تولید نموده و با بزرگترین اپراتورهای ارتباطی ثابت و همراه کشور همکاری نزدیکی داشته.

۲۲- توجه داشته باشید که حفظ و ارتقای شرکتهای معتبر اپراتوری و شرکت‌های شناخته شده و شناسنامه دار تولیدی با عمق ساخت بالا یک وظیفه ملی است.

ما براین باوریم که؛ ساختن ایران کار مشترک همه ماست

با آرزوی عاقبتی خیر برای شما

فرامرز رستگار، دبیر و نایب رئیس هیات مدیره«

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2024-04-24 09:04

افزودن دیدگاه جدید