کد مطلب: 

292714

آسیب قراردادهای یک‌طرفه به همه زنجیره زیست بوم فاوا و اقتصاد دیجیتال مشهود است

سندیکای صنعت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: اگرچه در سال گذشته تلاش های خوبی برای اصلاح قراردادهای یک‌طرفه طی نشست‌های کارشناسی در وزارت ارتباطات صورت گرفت، اما متاسفانه چند ماهی است که این حرکت متوقف شده ولذا همچنان شرکت‌های تولیدی از نوع قراردادهای جاری ناراضی هستند‌. در همین حال، غیرعادلانه بودن مفاد قراردادها فقط به ضرر پیمانکاران و تولیدکنندگان نیست، بلکه به همه زنجیره زیست بوم فاوا و اقتصاد دیجیتال آسیب وارد می‌نماید.
آسیب قراردادهای یک‌طرفه به همه زنجیره زیست بوم فاوا و اقتصاد دیجیتال مشهود است

سندیکای صنعت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای که در اختیار سیتنا قرار داده، نوشته است:

خود را برای روز جهانی ارتباطات آماده کنیم

۱۷ ماه می مصادف با ۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات است. به رسم هر سال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قطعا برنامه‌ای برای این روز خواهد داشت. افتتاح طرح های مهم مخابراتی، نمایشی از دستاوردهای تحقیقاتی و تولیدی  به احتمال زیاد بخش هایی از این مراسم خواهد بود.

رئیس محترم جمهور که به اهمیت فاوا و اقتصاد دیجیتال به عنوان پیشران توسعه اعتقاد راسخ دارند، قطع یقین از دعوت فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حضور در این مراسم استقبال خواهند کرد.

شرکت های دانش بنیان، محققان و صنعتگران هم از ویژگیهای دست‌یافته خود سخن خواهند گفت.

اما وای به زمانی که در مقابل پرسش رئیس جمهور در مورد مشکلات، مجددا همانند سال گذشته، یک‌طرفه بودن قراردادها به عنوان اصلی ترین مانع برای رشد فناوری و تولید مطرح شود.

وای به زمانی که در مقابل پرسش رئیس جمهور در مورد مشکلات، یک‌طرفه بودن قراردادها به عنوان اصلی ترین مانع برای رشد فناوری و تولید مطرح شود.

آسیب قراردادهای یک‌طرفه به همه زنجیره زیست بوم فاوا و اقتصاد دیجیتال مشهود است

سال گذشته در پی طرح این مانع، رئیس محترم جمهور ضمن صحه گذاری بر این چالش دستور دادند که موضوع بررسی و رفع ایراد شود.

خاطرنشان می‌سازیم که در سال گذشته تلاش های خوبی برای اصلاح قراردادها طی نشست‌های کارشناسی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت، اما متاسفانه چند ماهی است که این حرکت متوقف شده ولذا همچنان شرکت‌های تولیدی از نوع قراردادهای جاری ناراضی هستند‌.

غیرعادلانه بودن مفاد قراردادها فقط به ضرر پیمانکاران و تولیدکنندگان نیست، بلکه به همه زنجیره زیست بوم فاوا و اقتصاد دیجیتال آسیب وارد می‌نماید.

لازم به توضیح است که غیرعادلانه بودن مفاد قراردادها فقط به ضرر پیمانکاران و تولیدکنندگان نیست، بلکه به همه زنجیره زیست بوم فاوا و اقتصاد دیجیتال آسیب وارد می‌نماید.

گرانی پیشنهادات قیمت شرکت های معتبر در مناقصات و یا عدم استقبال آنان برای حضور در بسیاری از مناقصات، حضور شرکت‌ها با تجربه کمتر در بسیاری از مناقصات و کاهش کیفیت کالا و خدمات تحویلی، نداشتن اعتبار این نوع قراردادها نزد سیستم بانکی برای استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش، طولانی شدن زمان قراردادها و به تبع آن کند شدن اجرای پروژه های توسعه از جمله عوارض قراردادهای یک‌طرفه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2024-03-26 20:01

افزودن دیدگاه جدید