کد مطلب: 

293562

اجرایی شدن پروژه فیبرنوری در 43 شهر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که اجرای پروژه فیبرنوری در 43 شهر استان آغاز شده است و بعد از تکمیل پروژه در شهرهای استان، 42 روستای بالای 500 خانوار استان نیز به این بستر مجهز می شوند.
اجرایی شدن پروژه فیبرنوری در 43 شهر چهارمحال و بختیاری

به گزارش سیتنا، مرتضی بلالی در برنامه زنده «مردم و مسئولین» که از صداوسیمای استان پخش شد به تشریح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها پرداخت.

وی با اشاره به افزایش پهنای باند اینترنت بعد از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب کارها، افزود: پروژه فیبر نوری، پروژه ای ملی است که در کل کشور در حال اجراست و در استان چهارمحال و بختیاری نیز از نیمه دوم سال 1402 شروع شده و در برخی شهرهای استان نیز اجرای پروژه رو به اتمام است.

بلالی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه در 43 شهر استان آغاز شد و بعد از تکمیل پروژه در شهرهای استان، 42روستای بالای 500 خانوار استان نیز به این بستر مجهز می شوند، تصریح کرد: با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها 100 درصد خانوارهای مرکز استان و 80 درصد خانوارهای شهرهای استان از سرعت های 1000 مگابیت بر ثانیه ای بر بستر فیبر نوری بهره مند می شوند و برای اجرای پروژه مذکور از ظرفیت شرکت های دارنده مجوز FCP استفاده می شود.

مدیرکل ارتباطات استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به برخی از سوالات پیامکی و تلفنی مردم استان در مورد هزینه های اتصال به فیبرنوری نیز اظهار کرد: وزارت ارتباطات به شرکت های دارنده مجوز امتیازاتی داده است تا با استفاده از آن مشترکین با کمترین هزینه به بستر فیبر نوری متصل شوند.

وی همچنین در پاسخ به تماس تلفنی یکی از شهروندان در خصوص دریافت خط تلفن بر بستر فیبر نوری نیز تصریح کرد: در این طرح فیبر نوری جایگزین سیم های مسی می شود و مشکلات نبود پست جهت واگذاری خطوط تلفن ثابت در برخی شهرهای استان نیز مرتفع می شود.

بلالی با اشاره به نام گذاری سال 1403 به سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها نیازمند همکاری مردم و دستگاه های مربوطه از جمله شهرداری ها و راهداری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-04-20 10:10

افزودن دیدگاه جدید