کدخبر :293390 پرینت
27 فروردین 1403 - 15:55

بیش از 65 درصد از خانوار مردم شهرهای همدان و ملایر تحت پوشش فیبرنوری هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: در حال حاضر بیش از 65 درصد از خانه های شهروندان شهر همدان و ملایر تحت پوشش فیبرنوری هستند و همچنین، زیرساخت های ارتباطی به ویژه گسترش شبکه فیبرنوری و اینترنت تلفن همراه به سرعت در روستا و شهرهای استان همدان در حال توسعه است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عباس صادقی پوریانی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان گفت: اتفاقی که تا کنون افتاده در دو شهر همدان و ملایر قرارداد فیبر نوری با اپراتور دیگری غیر از مخابرات منعقد شده که هم، رقیب مخابرات باشد و هم اینکه توسعه همزمان با دوتا اپراتور کار را سریعتر پیش برده و هزینه ها را کاهش دهد.

وی افزود: فاز اول توسعه در همدان باید 85 کیلومتر فیبر نوری ایجاد شود و از بخش اصلی در شهر همدان طراحی شده 60 کیلومتر تا کنون در خیابان ها انجام شده است و در شهر ملایر به عنوان شهر دوم استان 50 کیلومتر برای مرحله اول پیش بینی شده است که تا کنون 30 کیلومتر حفاری و میکروداکت گذاری انجام شده است.

صادقی با بیان اینکه در همدان و ملایر پس از خرداد ماه امکان اتصال فراهم می شود، تصریح کرد: از همین حالا شهروندان می توانند تقاضای دریافت این سرویس را در سامانه iranFTTX.ir ثبت کنند که در نوبت قرارگیرند و تا پایان خرداد که کار اجرایی تمام می شود با مشترک جهت هماهنگی فیبر کشی داخل ساختمان و خرید مودم تماس گرفته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر بیش از 65 درصد از خانه های شهروندان شهر همدان و ملایر تحت پوشش فیبر نوری هستند و همچنین، زیرساخت های ارتباطی به ویژه گسترش شبکه فیبر نوری و اینترنت تلفن همراه به سرعت در روستا و شهرهای استان همدان در حال توسعه است.

بنابه این گزارش، در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، ایجاد پوشش به معنی ایجاد دسترسی شهروندان تا 300 متری خانوار است و پس از یک ماه امکان اتصال مشترک وجود دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

والا فقط حرفه من رفتم تو سایت اولا اصلا منطقه ما رنگ داکتم ندیده زدن منطقه سبز بعد درخواست دادم انگار نه انگار ۲ ماهه کسی زنگ نزده بخدا فقط حرفه حرف

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.