کد مطلب: 

292763

دیدار رئیس جمهور چین با مدیران صنعت فناوری آمریکا

به دنبال نگرانی ها از قطع ارتباط چینی ها با صنعت تراشه‌‌های رایانه ای در آمریکا، رئیس جمهور چین، با هدف تشویق سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های بین‌المللی، با مدیران تجاری صنعت فناوری آمریکا دیدار کرد.
دیدار رئیس جمهور چین با مدیران صنعت فناوری آمریکا

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، رئیس جمهوری چین، با هدف تشویق سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های بین‌المللی، با مدیران تجاری آمریکا دیدار کرد؛ تلاشی که پکن در بحبوحه نگرانی‌‌ها درباره تاثیر مقررات جدید انجام می‌دهد.

شی جین پینگ در این دیدار در پکن تاکید کرد که «توسعه چین انواع دشواری‌ها و چالش‌ها را پشت سر گذاشته، تا به جایی برسد که امروز در آن است.»

او گفت: «در گذشته، چین به دلیل نظریه فروپاشی چین، دچار فروپاشی نشد و اکنون نیز صرفا به دلیل "نظریه اوج‌ چین"، به اوج نخواهد رسید.»

حدود ۲۰ مدیر تجاری آمریکایی در این دیدار حضور داشتند، از جمله استفان شوارتزمن مدیرعامل شرکت سهامی خصوصی بلک استون، راج سوبرامانیام رئیس شرکت خدمات پستی فدکس، و کریستیانو آمون رئیس شرکت سازنده تراشه کوال‌کام.

به گفته یک فرد آگاه که خواست نامش فاش نشود، شرکت شی جین پینگ در این دیدار، که توسط کمیته ملی روابط آمریکا و چین، شورای تجاری آمریکا و چین، و اندیشکده انجمن آسیا سازماندهی شده بود، حدود ۹۰ دقیقه طول کشید، اما به آنچه در این دیدار مطرح شد اشاره نکرد.

در بیانیه شورای بازرگانی آمریکا و چین آمده است: «شرکت کنندگان بر اهمیت تعادل مجدد اقتصاد چین از طریق افزایش مصرف و تشویق دولت برای رسیدگی بیشتر به نگرانی‌های دیرینه در مورد جریان اطلاعات فرامرزی، تدارکات دولتی، حقوق مالکیت معنوی، و بهبود شفافیت نظارتی تاکید کردند.»

چین پس از کاهش هشت درصدی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۲۳ میلادی، در تلاش است تا در بحبوحه نگرانی سرمایه‌گذاران از قانون ضدجاسوسی، ممنوعیت خروج از کشور و حمله به شرکت‌های مشاوره، رشد اقتصادی خود را بازیابد.

پیشتر دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در تقابل با چین، مجموعه‌ای گسترده از کنترل‌های صادراتی را منتشر کرد که یکی از پیامدهای آن قطع ارتباط چینی ها با صنعت تراشه‌‌های کامپیوتری در آمریکا و سراسر جهان است.

این قطعات پیشرفته الکترونیک در کشورهای دیگر به کمک تجهیزات و فناوری مدرن آمریکایی ساخته می‌شوند و به همین دلیل احتمال آن می‌رود اقدام جو بایدن موجب کاهش سرعت پیشرفت‌های فنی و نظامی چین شود.

این قوانین و مقررات جدید که برخی از آنها بلافاصله لازم‌الاجرا هستند، از طریق نامه به شرکت‌های عمده آمریکایی ارسال شدند و آن‌ها را ملزم به خودداری از ارسال تجهیزات آمریکایی به کارخانه‌های چینی سازنده تراشه می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-28 08:58

افزودن دیدگاه جدید