کدخبر :290631 پرینت
13 بهمن 1402 - 23:42

سناتورهای آمریکایی: پلتفرم ایکس دستش به خون آلوده است

در جریان جلسه سنای آمریکا و مدیران پلت‌فرم‌های بزرگ که با تمرکز بر امنیت آنلاین کودکان برگزار شد، سناتورهای آمریکایی اعلام کردند که پلتفرم ایکس به‌دلیل ناتوانی در محافظت از کودکان در برابر محتواهای نامناسب، «دستش به خون آلوده است».

متن خبر

به گزارش سیتنا، «لیندا یاکارینو» مدیرعامل شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، در این جلسه تلاش کرد تا دسترسی و فعالیت کاربران کم‌سن را بی‌اهمیت جلوه دهد. وی معتقد است که تنها یک درصد از ۹۵.۴ میلیون نفر کاربران این پلتفرم، از سنین بین ۱۳ تا ۱۷ سال هستند که چندان مسئله مهمی بنظر نمی‌رسد.

پاییز سال گذشته ایلان ماسک مدعی شده بود که شبکه ایکس بیش از ۵۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، اما مشخص نکرده بود که اکانت‌های فیک مثل بات‌ها و اسپمرها نیز شامل این جامعه آماری می‌شوند یا خیر. به هر حال پس از روی کار آمدن یاکارینو به عنوان مدیرعامل و جانشین ماسک عنوان شد که پلتفرم ایکس با ریزش قابل توجه کاربر مواجه بوده است.

البته یاکارینو با جدا کردن پلتفرم ایکس از توییتر سابق و نوپا بودن این شبکه اجتماعی سعی کرد تا وضعیت را به نفع خود تغییر داده و حواشی را کاهش دهد.

وی عنوان کرد که «ایکس یک شبکه ۱۴ ماهه نوپا است که تدابیر حفاظت از کودکان و ایمنی را در اولویت قرار داده و به تازگی شروع به صحبت و بحث در مورد این موضوع کرده است که چگونه می‌توان این اقدامات را با ارائه کنترل‌های بیشتر به والدین افزایش داد.»

در ادامه فعالیت‌های ایکس برای مثبت جلوه دادن شرایط و کاهش حواشی نسبت به خود، پست جدیدی منتشر شد که نشان می‌دهد مدیریت این پلتفرم، ۱۲.۴ میلیون حساب کاربری را به دلیل نقض سیاست‌های CSE (استثمار جنسی از کودکان) در سال ۲۰۲۳ به حالت تعلیق درآورده است.

اما باتوجه به ارسال ۸۵۰ هزار گزارش خلاف و سو استفاده از کودکان به واسطه این پلتفرم، که افزایش هشت برابری نسبت به زمان پیش از روی کار آمدن ایلان ماسک و مالکیت او بر این پلتفرم را نشان می‌دهد، در جریان این جلسه، سناتورهای آمریکایی به شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که پلتفرم ایکس به‌دلیل ناتوانی در محافظت از کودکان در برابر محتواهای نامناسب، «دستش به خون آلوده است.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.