کدخبر :289407 پرینت
10 دی 1402 - 11:48

یادگیری حرفه ای برنامه نویسی با آکادمی درسمن

برنامه نویسی امروزه به یکی از نیازهای اساسی و مهم جامعه تبدیل شده است، و شاخه های مهمی برای ورود به بازارکار دارد.

متن خبر

گزارش آگهی/ برنامه‌نویسی، یکی از مشاغلی است که علاقه‌مندان بسیاری را در دنیای امروزی بیش از گذشته، به خود اختصاص داده است و قطعا شما دوست عزیزی که ‌اکنون درحال خواندن این مقاله هستید، در سطح مناسبی از برنامه‌نویسی قرار داری و قطعا قصد داری تا دانش خود را برای کسب موفقیت‌های بیشتر ارتقا دهی.

در واقع تکیه بر دانش و علم گذشته برای دنیای برنامه‌نویسی، هیچ وقت کافی نیست، چراکه به تدریج شما را از میدان رقابت‌های برنامه نویسی خارج می‌کند. وقتی افرادی که دارای علم به‌روزتری از برنامه‌نویسی هستند و توانایی‌های بیشتری را در خود تقویت کرده‌اند، قطعا دیگر جایی برای شما در میدان رقابت‌ها باقی نمی‌ماند اما لازم نیست نگران باشید و پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با آکادمی درسمن همراه شوید تا مهارت‌های تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای را به شما بیان کنیم.

روش‌های یادگیری حرفه ای برنامه نویسی

دوست علاقه‌مند و باهوش من در حوزه برنامه نویسی، باید این نکته را در ابتدا متذکر شویم که دنیای برنامه‌نویسی، یک علم به‌روز بوده که در آن برخی از دستورات منسوخ یا حتی تغییر می‌کنند و در برخی مواقع، نسخه‌های جدیدی از زبان‌های برنامه‌نویسی ظهور پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که می‌گوییم شما باید به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای همیشه نسبت به آخرین اتفاقات روز این دنیا باخبر باشید.

خب حالا برای اینکه به یک برنامه نویس حرفه‌ای‌ تبدیل شوید، لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • یادگیری یک زبان جدید متناسب با حوزه کاری

قطعا شما درحال حاضر زبان و همچنین حوزه برنامه‌نویسی خود را مشخص کرده‌اید، چراکه هر فردی برای قدم گذاشتن در این مسر لذت‌بخش و در عین حال پراز ماجرا، باید به سوالاتی مانند چرا می‌خواهم کدنویسی را یاد بگیرم، درچه زمینه‌ای می خواهم برنامه نویسی کنم و کدام زبان برنامه‌نویسی را می‌خواهم یاد بگیرم، پاسخ درست و دقیقی داده‌ باشد و بعد مشغول به فعالیت خود در این زمینه شود.

پس حالا که در یادگیری زبان قبلی خود حرفه‌ای شده‌اید، وقت آن است که یادگیری زبان جدیدی را آغاز کنید تا این ویژگی از شما یک توسعه‌دهنده با مهارت بسازد.

این را فراموش نکنید که منظور ما از یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی جدید، صرفا آشنایی با آن نیست، بلکه شما باید سعی کنید تا سه قسمت تشکیل‌دهنده هر زبان‌برنامه نویسی مانند یادگیری سینتکس‌ها و دستورات، یادگیری عملیات داخلی و کتابخانه‌ها و یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها را برای زبان جدید، به خوبی آموزش دیده و کار کنید.

البته این هم بدانید که چون قبلا شما یک زبان برنامه‌نویسی را به صورت اصولی و کامل فرا گرفته‌اید، یادگیری بخش‌های یادگیری سینتکس‌ها و دستورات و همچنین یادگیری عملیات داخلی و کتابخانه‌ها، برای شما آسان‌تر از زبان اول خواهد بود اما برای بخش یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها، باید قدری حوصله به خرج داده و پروژه‌های مختلفی را انجام دهید. پس اگر به دنبال یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید به صورت اصولی و باتوجه به نیاز بازار کار هستید، حتما به دوره‌های آموزشی آکادمی درسمن سر بزنید تا از آخرین آموزش‌های روز برنامه‌نویسی استفاده کنید.

  • یادگیری جستجو حرفه‌ای

یک برنامه‌نویس حرفه‌ای باید توانایی یک جستجو حرفه‌ای برای انجام و پیش بردن پروژه‌های خود را کسب کند. در اینجا شما باید نحوه استفاده از عملگرهای منطقی در موتورهای جستجو و همچنین فیلتر کردن نتایج برای رسیدن به جواب سریع‌تر جواب را بدانید. علاوه‌برآن باید بتوانید جستجو را راحت‌تر و سریع‌تر انجام بدهید و به عبارت بهتر، بدانید دقیقا دنبال چه چیزی هستید و روش‌هایی که کمک می‌کند شما به جواب نزدیک‌تر شوید را یاد بگیرید.

[node:title]

پس سعی کنید حتما تعدادی سایت مرتبط با موضوع جستجوی خود را پیدا و قبل از مراجعه به موتور جستجوی همه منظوره، به سایت‌های خود سر بزنید.

  • اطلاع از آخرین تکنولوژی و مطالب روز برنامه نویسی

یک برنامه نویس حرفه‌ای باید نسبت به موضوعات و مباحث جدید آگاهی داشته باشد و برخی از موضوعات را با استفاده از مطالب این حوزه به پیش ببرد. پس اگر شما هم به دنبال مطالب مهم و شگفت‌انگیزی از مطالب برنامه‌نویسی هستید، بخش دانشنامه یا مقالات درسمن را از دست ندهید. مقالات این سایت به طور کلی به پنج دسته مباحث مربوط به زبان برنامه‌نویسی پایتون، پایگاه داده، فرانت-اند، پیرامون برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی است. همچنین دانشنامه این سایت برخی از مشکلات رایج و مباحث مهم زبان‌هایی چون سی‌شارپ، Html Css، جاوا اسکریپت و دیگر زبان‌ها را پوشش داده است که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • متخصص شدن در یک زمینه

یکی دیگر از مواردی که یک برنامه نویس حرفه ای باید به آن توجه داشته باشد، تبدیل شدن به یک دریای عمیق است نه یک رودخانه نیم متری. یکی از اشتباهاتی رایجی که در ابتدا برنامه‌نویسان به آن دچار می‌شوند، یادگیری همه مطالب و زبان‌های مورد نیاز است که بالطبع کاری ناشدنی و به دور از منطق است.

شما باید سعی کنید بعد از یادگیری هر مبحث یا زبانی، چندین ماه تکرار و تمرین انجام داده و خود را با انجام پروژه‌های مختلف به چالش بکشید تا تمامی مباحث و نکات مورد نیاز در آن را به خوبی فراگیرید و بعد به سراغ آموزش دیگر، بروید. پس توصیه درسمن به شما علاقه‌مندان برنامه نویسی، یادگیری عمیق مفاهیم در هر حوزه و رفتن به دنبال دیگر مباحث پس از تسلط کامل به کار فعلی خود است.

  • دانستن پایه‌های تئوری

همانطور که می‌دانید برای شروع برنامه‌نویسی و اولین آموزش آن از مثال Hello world استفاده می‌شود اما شما باید بدانید چه کاری انجام می‌گیرد تا این کلمه روی صفحه چاپ شود. در واقع نوشتن Hello world برای چاپ یک مسئله و چگونگی انجام اینکار مسئله‌ای دیگر است که یک برنامه‌نویس حرفه‌ای با دانستن این موضوعات، راحت‌تر می‌تواند مشکلات را حل کند. در واقع اگر شما مفاهیم تئوری فیلدی که در آن کار می کنید را بلد باشید و مباحث پشت یک عمل را بدانید، می توانید حدس بزنید که کدام قسمت از کار ممکن است که دچار مشکل شده باشید.

به عنوان مثال اگر شما طراح و برنامه نویس سمت وب یا مان فرانت-اند هستید، حتما نسبت به موضوعاتی چون rfc های مختلف، تسلط داشته باشید یا اگر با یک ابزار پایگاه داده کار می‌کنید، نیم‌نگاهی به کدهای پشت پرده تولید شده آن بپردازید.

  • یادگیری از افراد با تجربه

همیشه استفاده از تجربه‌های افراد مختلف، آدمی را زودتر به هدف خود دنبال می‌کند که این موضوع در برنامه‌نویسی نیز صادق است. سعی کنید همواره از افراد باتجربه در برنامه نویسی بپرسید که دلیل استفاده از این روش حل مساله چیست و چرا روش‌های دیگری را انتخاب نکرده است. همچنین می‌توانید کدهای open source دیگران را دانلود و با دقت به کد آن‌ها نگاه کنید.

البته استفاده از این روش، تقلید کورکورانه از دیگران برای انجام کارها نیست بلکه هدف ما از معرفی این مهارت برای تبدیل شده به یک برنامه نویس حرفه‌ای، گرفتن ایده و یادگیری ر.ش‌های مفید برای به‌کارگیری آن‌ها در پروژه‌های مختلف خود است. در حقیقت اینکار باعث می‌شود تا سرعت شما در برنامه‌نویسی بالا رفته و زمان کمتری را هدر دهید که نتیجه آن پیشرفت در حوزه کاری شما است.

  • یادگیری الگوریتم، ابزار و IDEهای حوزه برنامه نویسی

خیلی از افراد بدون توجه به یادگیری الگوریتم‌ها، آموزش و کار خود در برنامه‌نویسی را شروع می‌کنند که در اواسط راه، مشکلات بسیاری برای آن‌ها به وجود می‌آید، چراکه درک درستی از الگوریتم‌ها ندارند.

[node:title]

در حقیقت الگوریتم یک زبان بینابینی برای انسان و کامپیوتر است که با استفاده از شناخت درست آن‌ها، می‌توانید در صورت مواجهه شدن با مسائل، آن‌ها را به قطعات کوچیک‌تر تبدیل و صرف نظر از زبان برنامه‌نویسی، مسائل را به زبان کامپیوتر نزدیک‌ترکنید و در نهایت دستوراتی را که می‌نویسید را با زبان برنامه‌نویسی برای درک قابل فهم کامپیوتر ترجمه کنید. پس با داشتن دانش الگوریتم، شما می‌دانید که حل چالش برنامه‌نویسی از کجا شروع شده و در نهایت قرار است به کجا برسد.

اما آشنایی با الگوریتم به تنهایی شما را به یک برنامه نویس حرفه‌ای تبدیل نمی‌کند، بلکه باید پا را فراتر از این آموزش‌ها گذاشته و سعی کنید با جستجو و دنبال کردن مقالات و ویدیو‌های زبان برنامه نویسی، نسبت به شناخت ابزارها، کتابخونه‌ها و تکنولوژی‌های متفاوت مربوط به آن زبان، آگاهی پیدا کرده و بتوانید از آن استفاده کنید. البته قبل شروع یادگیری حتما برای خود یه برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید تا دچار سردرگمی نشده و مسیر صحیح آموزش‌ها از دستتان خارج نشود.

برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای باید مصمم باشید

ما سعی کردیم تمامی مهارت‌ها و موضوعاتی که برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای را نیاز دارید، برای شما عزیزان بیان کنیم اما مهم‌ترین عامل در مسیر موفقیت شما تقویت مسائل دیگری از جمله صبر، پشتکار، تلاش و کوشش، تقویت مهارت حل مسئله و اصرار ورزیدن به یادگیری مهارت‌های مورد نیاز است.

در حقیقت برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای، اولین فرد برای موفقیت خودتان هستید و بعد از آن هم آکادمی آنلاین درسمن با اساتید مجرب و تیم فعال خود در کنار شما عزیزان تا پایان مسیر همراه خواهد بود تا به هدف خود در برنامه نویسی برسید. پس اگر برای سوالات خود نیاز به مشاوره بیشتر داشتید، با کارشناسان ما در درسمن ارتباط برقرار کنید.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.