کدخبر :289019 پرینت
30 آذر 1402 - 17:34

مراقب باشید: سوءاستفاده کلاهبرداران تلفنی از وضعیت بیماران بدحال

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ضمن هشدار به شهروندان، عنوان کرد: یک باند تبهکاری چهار نفره که تحت عنوان پزشک، خانواده‌هایی که در بیمارستان‌ها بیمار دارند را شناسایی کرده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر کردیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ این باند تبهکاری پس از شناسایی خانواده‌هایی که در بیمارستان‌ها بیمار دارند، با آن‌ها تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان پزشک معالج بیمار، به بهانه اینکه وی وضعیت بدی دارد و نیاز به مداوای سریع است، از آن‌ها درخواست واریز وجه می‌کردند.

در تحقیقات گروه رسیدگی به جرائم سایبری از این باند تبهکاری مشخص شد مجرمین با مراجعه به بیش از ده بیمارستان در سراسر کشور و به دست آوردن اطلاعات پزشکان، با ترفندهای زیرکانه با پذیرش بیمارستان تماس می‌گرفتند و خود را پزشک آن بیمارستان معرفی می‌کردند و درخواست شماره تماس همراهان بیمار بستری شده تحت نظر خود را می‌کردند.

مجرمین پس از به دست آوردن شماره تلفن همراهان بیمار، بلافاصله با آن‌ها تماس می‌گرفتند و با معرفی خود به عنوان پزشک معالج با ترساندن و نگران کردن آن‌ها از وضعیت بیمار، درخواست وجه برای جراحی و اقدامات پزشکی می‌کردند که شکات نیز با توجه به شنیدن نام پزشک و نگرانی از وضعیت بیمار خود بدون بررسی صحت موضوع وجه مورد نظر را واریز می‌کردند.

در تحقیقات مشخص شد که این گروه تبهکاری اطلاعات بیش از ۳۰۰ بیمار را در اختیار داشتند که با شکایات موجود و پیگیری به موقع پلیس از هدف خود بازماندند.

این گروه در یکی از استان‌های شمالی ایران بازداشت شدند. گفتنیست که در حال حاضر سی پرونده در این مورد باز است و شاکیان خواهان پیگیری مطالباتشان هستند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان هشدار داد که در موارد مشکوک و تماس‌های افراد ناشناس که مشخصات آن‌ها را در اختیار دارند بررسی‌های لازم را انجام دهند و سریعا اعتماد نکنند تا منجر به متضرر شدن آن‌ها نشود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.