کد مطلب: 

288739

جایگاه قابل توجه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش ارائه خدمات الکترونیک

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در تارنمای پژوهشگاه با ورود به بخش میز خدمت، عناوین خدمات کلان و زیر خدمت هر یک به همراه عنوان و کد شناسایی قابل‌مشاهده و دسترسی است.
ولی اله قربانی

به گزارش سیتنا، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور سهولت ارائه برخی از خدمات به متقاضیان نسبت به راه‌اندازی میز خدمت اقدام نموده است در این راستا دکتر ولی اله قربانی، مدیر دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیرامون عملکرد این مرکز به خبرنگار ماهنامه نسل چهارم، گفت: درگاه دولت الکترونیک طبق الزامات ابلاغی در سال 1395 اولین قدم را پیموده و از پژوهشگاه درخواست شد که خدمات دولت الکترونیک خود را اعلام کند. بر این اساس برخی خدمات که قابلیت ارائه داشتند، احصاء و برای سازمان اداری استخدامی ارسال شد که در ادامه کدهای هر یک از این خدمات مصوب و ابلاغ گردیدند.

وی، ادامه داد: در سال 1396 همین مسیر پیش رفت و در سال 1397 در عناوین اصلاحاتی اعمال گردید و 3 عنوان کلان خدمت و 9 زیر خدمت مصوب گردید و پیاده‌سازی و ارزیابی دولت الکترونیک روی این خدمات انجام شد. ارائه این خدمات از طریق درگاه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می شود.

قربانی افزود: خدمات کلان این پژوهشگاه مشتمل بر آموزش و ترویج دانش فاوا، ارائه خدمات اسنادی حوزه فاوا و تست و تأیید نمونه خدمات و محصولات حوزه فاواست.

عناوین زیر خدمات حوزه آموزش و ترویج دانش فاوا عبارتند از:

• حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی حوزه فاوا
• جذب دانشجوی مقطع کارشناسی جهت کارآموزی در حوزه فاوا
• حمایت از همایش‌ها و مشارکت در برگزاری آن‌ها در حوزه فاوا
• انتشار مقالات علمی حوزه فاوا

عناوین زیر خدمات حوزه اسنادی فاوا عبارتند از:

• ارائه اسناد و منابع علمی به‌صورت امانی
• جستجوی منابع علمی فاوا

عناوین زیرخدمات حوزه تست و تأیید نمونه خدمات و محصولات فاوا عبارتند از:

• تائید نمونه محصولات و خدمات فاوا
• تست محصولات و خدمات فاوا
• ارائه زیر ساخت آزمایشگاهی حوزه فاوا

قربانی، اظهار کرد: خدمتی که توسط متقاضی انتخاب می‌شود، به‌طور خودکار به کارشناس مربوطه ارجاع داده‌شده تا ضمن بررسی درخواست چنانچه قابل انجام باشد، روال عادی ارائه آن خدمت طی گردد. 

قربانی، افزود: همچنین برای دریافت اطلاعات پروژه‌های انجام‌شده در این پژوهشگاه می‌توان از طریق درگاه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، با انتخاب «خدمات مستقیم استعلامی» و گزینه «جستجوی پروژه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات»، اقدام نمود.

قربانی با ارائه گزارش آماری پیرامون میز خدمت الکترونیک پژوهشگاه، افزود: در شش‌ماهه اول امسال ۳۷۶ خدمت از طریق میز خدمات الکترونیک پژوهشگاه ارائه‌شده که شامل ۱۵۲ خدمت در بخش کارآموزی، ۳۱ خدمت در بخش درخواست اسناد و منابع علمی، ۱۱۵ درخواست در بخش آزمایشگاه‌ها (تائید نمونه، تائید محصول و ارائه زیرساخت آزمایشگاهی)، ۷۸ درخواست در بخش حمایت از پایان‌نامه‌ها بوده است و البته که این رقم نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان تاکید کرد: پژوهشگاه در نهمین دوره ارزیابی دولت الکترونیک، رتبه هفتم در بین تمام دستگاه های اجرایی کشور را به دست آورده است. شایان ذکر است که در دوره  ارزیابی هشتم حائز رتبه دهم  و در  ارزیابی دوره هفتم حائز رتبه دوازدهم  در بین تمام دستگاه های اجرایی کشور شده بود.

با توجه به فعالیت پژوهشگاه در حوزه های تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات، عمده متقاضیان خدمات پژوهشگاه دانشجویـــان و شرکت هــای حـــوزه ICT می باشند  و بر همین اساس  ارایه خدمات به صورت الکترونیکی به مخاطبان  در دستور کار پژوهشگاه بوده و رتبه های اخذ شده در طی ارزیابی ها نشان دهنده مطلوبیت ارایه این خدمات می باشد.

شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه شده در میز خدمت پژوهشگاه در پنجره ملی خدمات ارائه شده و یک زیر خدمت بدلیل G2G بودن(خدمات بین دستگاهی) جهت تعیین تکلیف به سازمان اداری و استخدامی اعلام و در حال بازبینی می باشد.

در زمینه هوشمند سازی بلافاصله بعد از اعلام سامانه مربوطه و امکان دسترسی به آن اطلاعات کلیه خدماتی که قابلیت هوشمند سازی را دارند تکمیل و مکاتبات و توضیحات لازم با سازمان اداری و استخدامی جهت تعیین گام های مورد نظر برای هوشمند کردن کلیه خدمات ارائه شده در میز خدمت صورت گرفته است و هم اکنون پرونده هوشمند سازی پژوهشگاه در بخش «امور توسعه دولت هوشمند» سازمان اداری و استخدامی در حال بررسی و رسیدگی می باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-12-14 09:04

افزودن دیدگاه جدید