تسلا مشکلات سیستم خودران خودروهایش را رفع خواهد کرد
تسلا بیش از دو میلیون خودرو فروخته شده در ایالات متحده آمریکا را برای به روزرسانی سیستم خودران آنها، فراخواند.
به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها ایالات متحده آمریکا (NHTSA) اعلام کرد که تسلا برای رفع برخی مشکلات، نرمافزار خودروهای تولید شده توسط این شرکت را به روز رسانی خواهد کرد.
این فراخوان پس از پایان یک تحقیق دو ساله اداره ملی ایمنی ترافیک آمریکا، درباره تصادفهای زنجیرهای در حین استفاده از سیستم خودران این دستگاهها صادر شد. گفته میشود که در این تصادفات چند نفر کشته شدهاند.
تحقیقات نشان میدهد که برخی از رانندگان هنگام استفاده از سیستم خودران از توجه به ادامه مسیر غافل میشوند.
به همین منظور تمام مدهای تسلا سری ۳، اس، ایگرگ و ایکس که بین اکتبر ۲۰۱۲ تا دسامبر سال جاری میلادی تولید شدهاند، برای رفع این مشکل باید نرمافزار دستگاه خود را به روز رسانی کنند.
بهروزرسانی نرمافزار شامل کنترل بیشتر و هشدارهای اضافی «برای تشویق بیشتر راننده به پایبندی به رانندگی مداوم» و توجه به مسیر است.
قرار است این بهروزرسانی ابتدا برای برخی خودروهای آسیبدیده ارسال شود و بقیه دستگاهها آن را را در تاریخ دیگری دریافت کنند.
سیستم خودران شامل هدایت خودکار و کنترل آگاهانه ترافیک کروز است.
هدایت خودکار کمک میکند خودرو در یک خط مشخص حرکت کنند، این سیستم در واقع همان فرمان خودکار است که حرکت خودرو را کنترل میکند.
سیستم کنترل آگاهانه ترافیک کروز نیز قابلیت تنظیم سرعت خودرو را با توجه به میزان ترافیک به عهده دارد.
به نظر میرسد که در تنظیمات جدید قرار است استفاده از سیستم هدایت خودکار محدود شود.
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها ایالات متحده آمریکا میگوید: «اگر راننده سعی کند در زمانی که لازم نیست از سیستم هدایت خودکار استفاده کند، خودرو از طریق هشدارهای دیداری و شنیداری به راننده هشدار میدهد که این سیستم در دسترس نیست و سیستم هدایت خودکار فعال نمیشود.»
این سازمان همچنین گفت که بازرسان آژانس در ماه اکتبر با تسلا ملاقات کردند تا «نتیجه تست» را در مورد بهروز رسانی سیستم نظارت توضیح دهند. شرکت تسلا با تجزیه و تحلیل آژانس موافق نبود، اما با فراخوان در پنج دسامبر برای حل این مشکلات موافقت کرد.
فعالان حوزه ایمنی خودرو سالها است که خواستار اجرای مقررات قویتر برای سیستم نظارت بر راننده هستند، که عمدتاً تشخیص میدهد که آیا دست راننده روی فرمان قرار دارد یا خیر.
سیستم خودران میتواند به طور خودکار هدایت شود، شتاب بگیرد و ترمز کند، اما نباید فراموش کرد که این یک سیستم کمکی برای راننده است و علیرغم نامش نمیتواند جای راننده را بگیرد. تحقیقات مستقل نشان دادهاند که فریب دادن سیستم مانیتورینگ این دستگاهها بسیار آسان است، به طوری که برخی از رانندگان هنگام فعال کردن این سیستم در حالت مستی یا حتی نشستن در صندلی عقب دیده شدهاند.
تسلا در گزارشی که به سازمان استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری ایالات متحده آمریکا ارسال کرده، گفته است که سیستم خودران «ممکن است برای جلوگیری از سوء استفاده راننده کافی نباشد.»
تسلا در وبسایت خود میگوید که سیستم خودران نمیتواند به صورت خودکار رانندگی کنند و برای کمک به رانندگان است و آنها باید همیشه هوشیار باشند.
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها آمریکا از سال ۲۰۱۶، حدود ۳۵ تصادف از خودروهای تسلا را بررسی کرده است و میگوید احتمالا در این تصادفها، رانندگان خودرو را روی سیستم خودران قرار دادهاند. در این تصادفات حداقل ۱۷ نفر کشته شدهاند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید