کدخبر :2880 پرینت
22 خرداد 1391 - 21:13

میلیون‌ها گذرواژه‎ی لینکدین لو رفت + روشی که متوجه شوید شما هم جزو قربانی‌ها هستید

متن خبر

شبکه اجتماعی کلیک لینکدین (Linked in)  اعلام کرده است که گذرواژه‌های برخی از کاربران این سایت پس از درز بیش از شش میلیون گذرواژه ممکن است به خطر افتاده باشد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از BBC، هکرها فایلی را در یک سایت روسی منتشر کرده‌اند که حاوی گذرواژه‌های رمزشده است و از اعضای این سایت برای رمزگشایی آن دعوت کرده‌اند.

 

لینکدین که در حال حاضر بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر دارد، ضمن عذرخواهی از کاربران گفته که رمزهای لو رفته دیگر معتبر نیستند. بنابراین کاربرانی که رمزشان لو رفته است باید گذرواژه تازه‌ای برای خود انتخاب کنند.

 

کاربرانی که قربانی این نشت اطلاعات هستند، ایمیلی از سوی این شرکت دریافت خواهند کرد که چگونگی تنظیم مجدد گذرواژه را به اطلاعشان می‌رساند. ایمیل دومی هم که حاوی جزئیات بیشتر درباره چرایی این تغییر است، به دنبال آن به دستشان خواهد رسید.

 

کارشناسان امنیتی توصیه می‌کنند اگر چنین ایمیلی را دریافت کردید و از رمز مشترک در سایت‌های مختلف استفاده می‌کنید، علاوه بر تعویض گذرواژه لینکدین، رمز سایت‌های دیگر را هم تغییر دهید.

 

با استفاده سایت کلیک LastPass می‌توانید متوجه شوید که شما هم جزو قربانی‌ها هستید یا نه. کافی است گذرواژه خود را وارد کنید و منتظر پیام بمانید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.