کد مطلب: 

287979

ظرفیت‌های سامانه نوین اصناف بررسی شد

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: سامانه نوین اصناف می‌تواند از طریق بارکد دو بعدی (QR-Code) واحدهای صنفی، اطلاعات خوبی را در اختیار بازرسین اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف قرار دهد تا در مراجعات آنها مجاز یا غیرمجاز بودن یک واحد صنفی و همچنین تغییرات شغلی و مکانی آن را مشخص کنند.
ظرفیت‌های سامانه نوین اصناف بررسی شد

به گزارش سیتنا، جلسه هماهنگی به منظور بهره‌برداری از سامانه «نوین اصناف»، یکشنبه پنج آذر ماه، با حضور محمود بنانژاد، دبیر کل اتاق اصناف ایران، مهرداد آرمان، معاون حقوقی و امور مجلس اتاق اصناف ایران، بهنام نیک‌منش، معاون بارزسی و نظارت اتاق اصناف ایران و جمعی از مسئولان مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات و سامانه «نوین اصناف»، در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

محمود بنانژاد، دبیر کل اتاق اصناف ایران در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های سامانه «نوین اصناف» برای ارائه خدمات به واحدهای صنفی، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف گفت: بانک اطلاعاتی خوبی از حوزه اصناف در سامانه «نوین اصناف» ایجاد شده که باید بهترین استفاده و بهره‌برداری را برای خدمات‌دهی به واحدهای صنفی و از طرف دیگر برای اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف داشته باشیم.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که در سامانه «نوین اصناف» وجود دارد، موضوع ارائه موقعیت مکانی هر واحد صنفی روی نقشه شهرهای مختلف کشور است. در این زمینه با همکاری که با مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات در حال اجرایی کردن این موضوع هستیم تا برای اتحادیه‌ها کاملا مشخص باشد که هر واحد صنفی با شماره پروانه خود دقیقا در چه موقعیت مکانی قرار دارد. این سامانه می‌تواند از طریق بارکد دو بعدی (QR-Code) واحدهای صنفی، اطلاعات خوبی را در اختیار بازرسین اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف قرار دهد تا در مراجعات آنها مجاز یا غیرمجاز بودن یک واحد صنفی و همچنین تغییرات شغلی و مکانی آن را مشخص کنند.

دبیر کل اتاق اصناف ایران در ادامه به ظرفیت‌های سامانه «نوین اصناف» برای واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: وقتی شخصی در یک موقعیت مکانی به یک واحد صنفی مانند نانوایی نیاز پیدا می‌کند، از طریق این سامانه می‌تواند بررسی کنند که نزدیک‌ترین نانوایی‌ها کجا قرار دارند تا در کمترین زمان به آنها دسترسی پیدا کند. همچنین مردم می‌توانند بسته به نوع خدمتی که از آن واحد صنفی دریافت می‌کنند درباره کیفیت خدمات ارائه شده نظردهی کنند.

بنانژاد ادامه داد: این امکان وجود دارد که مردم این نظرات را هم برای متصدی آن واحد صنفی ارسال کنند و همچنین اگر احیانا شکایت و یا اعتراضی داشتند نظرات خود را مستقیما برای اتحادیه‌ها ارسال کنند تا در همان مرحله اول در اتحادیه رسیدگی و در سوابق هر واحد صنفی ثبت شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-27 10:12

افزودن دیدگاه جدید