کدخبر :287499 پرینت
24 آبان 1402 - 15:42

ببینید| وزیر ارتباطات: پروژه اینترنت ماهواره‌ای ملی در دستور کار سازمان فضایی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ارائه اینترنت ماهواره‌ای در دستور کار سازمان فضایی ایران قرار دارد و این امر نیاز به یک کنسرسیوم منطقه‌ای دارد که در حال مذاکره و رایزنی با سایر کشورها هستیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز (24 آبان ماه) هیات دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: اینترنت ماهواره‌ای ملی در برنامه‌های بلندمدت است و اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های خودمان برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استفاده کنیم در دستور کار سازمان فضایی ایران است، منتها این کار باید با کمک سایر کشورها انجام شود.

وی تأکید کرد: اینکه کشوری بخواهد برای خود منظومه‌ای را راه بیندازد تا از طریق آن به مردم اینترنت ارائه دهد، نیاز به کنسرسیوم منطقه‌ای دارد؛ چراکه چنین اقدامی در کوتاه مدت اقتصادی نیست.

به گفته زارع‌پور در این زمینه در حال رایزنی و مذاکره با سایر کشورها هستند.

وزیر ارتباطات، اظهار داشت: از حضور و فعالیت ارائه دهندگان اینترنت ماهواره‌ای در کشور استقبال می‌کنیم، منوط به اینکه قواعد سرزمینی ایران را بپذیرند و اتحادیه بین المللی مخابرات، در واقع هیات مقررات رادیویی جهانی، ملزم کرده است که بزرگترین ارائه دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای دنیا حتما برای ارائه خدمات در جمهوری اسلامی ایران مجوز دریافت کنند. ما نیز برای آنها نامه می‌نویسیم و از آنها دعوت می‌کنیم که با فعالیت مبتنی بر قواعد ما، از حضورشان استقبال می‌کنیم.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.