کدخبر :287188 پرینت
17 آبان 1402 - 14:40

مهمترین پروژه‌های هوش مصنوعی مایکروسافت در امارات

مدیر اجرایی مایکروسافت از در دسترس بودن سرویس OpenAI Azure در مراکز داده ابری شرکت مایکروسافت در امارات خبر داد که این سرویس از اواخر نوامبر سال 2023 در دسترس خواهد بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت دوم نوامبر از امارات متحده عربی بازدید کرد تا از نزدیک آخرین پیشرفت‌ها امارات در استفاده از ابر و هوش مصنوعی برای پشتیبانی صنایع و سازمان‌های این کشور بازدید کند. نادلا ضمن سخنرانی در رویداد "AI، عصر جدید" مایکروسافت با رهبران مشاغل محلی، مقامات دولتی و توسعه دهندگان ملاقات کرد و بر نقش هوش مصنوعی در باز کردن فرصت های جدید برای سرعت بخشیدن به اقتصاد دیجیتال امارات متحده عربی و تغییر زندگی مردم آن تاکید کرد.

مایکروسافت بیش از 30 سال است که در امارات متحده عربی حضور داشته و این کشور را به عنوان محل اولین مراکز داده خود در خاورمیانه انتخاب کرده است. مناطق ابری مایکروسافت به عنوان یک محرک کلیدی در تحول دیجیتال امارات در نظر گرفته می‌شوند و به عنوان پایه‌هایی برای استقرار فناوری‌های مدرن از جمله هوش مصنوعی عمل می‌کنند. یک گزارش PwC پیش‌بینی کرده است که ارزش صنعت هوش مصنوعی در خاورمیانه تا سال 2030 به بیش از 320 میلیارد دلار خواهد رسید و امارات متحده عربی احتمالاً با نزدیک به 14 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال 2030، بیشترین درصد سهم هوش مصنوعی را در اقتصاد خود در بین کشورهای منطقه خواهد داشت.

نادلا در طول سخنرانی خود از در دسترس بودن سرویس OpenAI Azure در مراکز داده ابری شرکت مایکروسافت در امارات خبر داد. این سرویس که از اواخر نوامبر سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود، دسترسی به مجموعه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمند از جمله GPT-4، Codex و DALL-E 2 را فراهم می‌کند که می‌تواند برای توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی خلاقانه مانند دستیارهای مجازی، تولید محتوا، تولید کد، ابزارهای ویرایش تصویر و موارد دیگر استفاده شود.

او برخی از راه‌هایی را که سازمان‌های امارات متحده عربی برای تحول و نوآوری هوش مصنوعی در صنایع کلیدی معرفی کرد، که شامل موارد زیر هستند؛ وزارت آموزش امارات متحده عربی با استارت آپ محلی ASI، که توسط قدوس پاتیوادا 20 ساله تأسیس شده است، برای ایجاد یک معلم خصوصی هوش مصنوعی که به عنوان یک همراه تحصیلی عربی و انگلیسی برای دانش آموزان اماراتی عمل می‌کند، همکاری می‌کند. این اپلیکیشن در سراسر مدارس امارات متحده عربی ارائه خواهد شد. این همکاری در رساتای وزارتخانه برای گنجاندن هوش مصنوعی در سیستم آموزشی، که در اجلاس جهانی دولت (WGS) 2023 اعلام شد، هماهنگ است.

وزارت بهداشت در ابوظبی در حال توسعه یک پلتفرم دیجیتالی واحد برای بیماران است که به آنها امکان می دهد خدمات مراقبت های بهداشتی جامع و بر اساس تقاضا را در امارت ابوظبی ارائه دهند. یک دستیار بیمار مجهز به هوش مصنوعی، که در Azure اجرا می‌شود، دسترسی فوری به سوابق پزشکی یکپارچه را فراهم می‌کند و جستجوی پزشک و برنامه ریزی قرار ملاقات را انجام می دهد.

G42 یک مدل عربی زبان بزرگ به نام Jais را منتشر کرد که از طریق خدمات Azure در دسترس خواهد بود و توانایی ایجاد محتوای اصلی عربی را برای نزدیک به 100 میلیون کاربر اینترنت عربی زبان افزایش می دهد.

DeepOpinion، که توسط دکتر احمد العلی بنیان‌گذاری شده است، مدل‌های هوش مصنوعی را در گردش‌های کاری اتوماسیون سازمانها که روی Microsoft Azure اجرا می‌شوند و با پلتفرم Microsoft Power یکپارچه می‌شوند، تعبیه می‌کند و به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا کارهای تکراری و حوادث محل کار ناشی از خطای انسانی را کاهش دهند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.