کدخبر :286957 پرینت
11 آبان 1402 - 23:41

هوش مصنوعی، دیابتی‌ها را نجات می‌دهد

یک شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی مدعی شد که تولیدکنندگان مواد غذایی در آینده‌ای نزدیک می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های جهان واقعی برای بهینه‌سازی غذاهای خود از لحاظ ارزش غذایی برای بیماران دیابتی مثمر ثمر باشند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، «نوشین هاشمی» مدیر اجرایی «هوش مصنوعی ژانویه» (January AI) معتقد است که بطور کلی ما مردمان بسیار بیماری هستیم. شرکت تحت ریاست او در حال تحقیق و بررسی برای ایجاد سامانه‌ای رصدکننده در جهت تشخیص و پیش‌بینی میزان تاثیر بیش از ۳۲ میلیون غذا بر گلوکز خون است تا بتواند جایگزین‌های سالم‌تری را پیشنهاد دهد.

طبق تحقیقات به عمل آمده، نزدیک به ۴۰ درصد مردم آمریکا شرایط پیش‌دیابت دارند، اما آنقدر سطح گلوکز خون آن‌ها بالا نیست که آزمایشات منتج به تشخیص دیابت شود. علاوه بر این، بیش از یک دهم جمعیت آمریکا نیز به بیماری دیابت مبتلا هستند.

هاشمی معتقد است که این فناوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا پیش از اینکه هرگونه کار آزمایشگاهی پرهزینه‌ای انجام شود، محصولات خود را بطور مجازی ایجاد و اصلاح کنند.

این شرکت از طریق ایجاد مدل‌های دیجیتال فیزیولوژی کاربران با استفاده از شواهد تجربی در مورد چگونگی واکنش سطح گلوکز آن‌ها با ترکیباتی از مواد مغذی مانند چربی، پروتئین و کربوهیدرات تلاش می‌کند واکنش بدن هر کاربر به غذاهای مختلف را پیش‌بینی کند.

شرکت ژانویه غذاهایی با جمع‌آوری غذاها از شرکت‌های غذایی و آنالیز تاثیر این غذاها بر سطح گلوکز در افراد مورد بررسی، به شرکت‌های غذایی کمک می‌کند تا محصولات سالم‌تری تولید کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.