کد مطلب: 

286501

مدیرکل ارتباطات اصفهان به سیتنا خبر داد: بهره‌مندی 19 هزار خانوار از سرویس فیبرنوری در استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، گفت: تاکنون 19 هزار و 500 مشترک در شهرهای بهارستان، فولادشهر و مجلسی توسط شرکت فناپ تلکام در حال استفاده از سرویس فیبرنوری هستند.
جعفر مطلب زاده

مهندس جعفر مطلب زاده، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در این استان، اظهار کرد: پروژه فیبرنوری (FTTX) در استان در شش شهر خوانسار، گلپایگان، بهارستان، مجلسی، مبارکه و فولادشهر توسط اپراتورهای آسیاتک و فناپ تلکام در حال اجرا است.

وی در خصوص پیشرفت پروژه فیبرنوری، ادامه داد: شرکت آسیاتک تا کنون 46 هزار متر درخوانسار، دو هزار و 700 متر در گلپایگان و شرکت فناپ تلکام 64 هزار متر در بهارستان، 43 هزار متر در فولادشهر، 12 هزار متر در مبارکه و 23 هزار متر در مجلسی حفاری داشته اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان تصریح کرد: عملیات حفاری و داکت کشی برای دسترسی تمامی منازل و کسب‌و‌کارهای شهر های خوانسار و فولادشهر مطابق برنامه طراحی به اتمام رسیده است.

مطلب زاده گفت: تا کنون 19 هزار و 500 مشترک در شهرهای بهارستان، فولادشهر و مجلسی توسط شرکت فناپ تلکام در حال سرویس گرفتن هستند.

وی اضافه کرد: آسیاتک برای شهرهای خوانسار و گلپایگان 16 کابینت فیبرنوری (ODC) و 483 ترمینال دسترسی فیبرنوی (FAT) ایجاد کرده است، اما هنوز فیبر در کانال‌ها تعبیه نشده است و مشترک زیرباری ندارد.

وی در خصوص امکان سنجی واگذاری سرویس انتقال در شهرها، افزود: 69 درصد از جمعیت استان اصفهان در 114 شهرها زندگی می کنند و مطابق بررسی های انجام شده برای 58 درصد جمعیت استان زیر پنج کیلومتر، دو درصد جمعیت بین پنج تا 10 کیلومتر و 9 درصد جمعیت بیشتر از 10 کیلومتر فیبرکشی برای تکمیل شبکه ی انتقال (up link) نیاز است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-10-22 09:41

افزودن دیدگاه جدید