کدخبر :286425 پرینت
28 مهر 1402 - 13:12

هوآوی مچ اپل را خواباند؛ آیفون‌ها در انبار خاک می‌خورند

جف پو از افشاگران صاحب‌نام دنیا در حوزه دیجیتال مدعی شد فروش آیفون ۱۵ در سراسر دنیا افت قابل توجهی نسبت به آیفون ۱۴ در سال گذشته داشته و این مسئله در چین که هوآوی میت۶۰ را به عنوان رقیبی سرسخت پیش رو دارد، بیش از کشورهای دیگر به چشم می‌خورد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، طبق اعلام تحلیلگر نام‌آشنا، جف‌ پو، میزان تقاضا برای خرید سری آیفون ۱۵ چندان رضایت‌بخش نبوده و فروش این گوشی به ویژه در چین با افت محسوسی همراه بوده است.

به گزارش بلومبرگ، سطح تقاضا برای خرید سری آیفون ۱۵ کمتر از میزان تقاضا برای خرید آیفون ۱۴ در مدت مشابه سال گذشته است.

آیفون در چین با رقابت سنگینی ازطرف برندهای چینی به‌خصوص هوای میت۶۰ مواجه شده است. محصولی که از نمایشگر ۶.۸ اینچی با حاشیه‌های بسیار باریک، دوربین‌ قدرتمند و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برد. قیمت گوشی هواوی از ۸۱۹ دلار شروع می‌شود که درمقایسه با قیمت آیفون ۱۵ پرو حدود ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است.

اگرچه کمپانی هوآوی در سال ۲۰۱۹ موفق شد ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشد که ۱۰۰ میلیون آن در چین عرضه شد اما در سال‌های بعد از ۲۰۱۹، به‌دلیل تحریم‌های سنگین آمریکا فروش آن کاهش قابل توجهی داشت.

این در حالیست که در دوره جدید پس از کرونا گوشی‌های پرچمدار هوآوی با افزایش چشمگیر محبوبیت همراه بوده و این مسئله زنگ خطری برای اپل محسوب می‌شود.

چین ۲۲ درصد از کل فروش آیفون را در نیمه اول ۲۰۲۳ به خود اختصاص داد و درواقع فروش سازنده آیفون در چین با افت ۴.۵ درصدی همراه شده و به‌بیان دیگر تعداد گوشی‌های فروخته شده این شرکت در کشور مذکور ۱۲ میلیون دستگاه کاهش یافته است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.