کدخبر :2862 پرینت
21 خرداد 1391 - 13:08

هشدار به کاربران فیس بوک نسبت به سرقت اطلاعات محرمانه

متن خبر

شرکت امنیتی ترندمیکرو ، نسبت به آلوده شدن کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک به ابزار هکی که قادر است اطلاعات محرمانه از جمله نام کاربری و پسوردهای اکانت فیس بوک را سرقت کند هشدار داد.

 

به گزارش سیتنا (citna.ir) به نقل از دیسنا، در بررسی های اولیه ترندمیکرو اعلام کرد به نظر می رسد این نرم افزار به صورت نصبی بر روی رایانه قربانیان فعال می شود .

این برنامه که به ظاهر یک برنامه معتبر و مشروع می باشد بعد از نصب پنجره ای باز می کند و درخواست اطلاعات کاربری و پسورد اکانت فیس بوک کاربر را می کند .

بعد از سرقت اطلاعات ، برنامه این پیغام را به قربانی خود می دهد کع باید حدود 30 دلار برای دسترسی دوباره به پسوردهایش هزینه پرداخت کند .

این برنامه مخرب عمومآ به صورت یک برنامه نشان دهنده پسوردها خود را نشان می دهد و کاربر ترقیب به نصب آن می شود و به سادگی قربانی می شود .

کاربران جهت حفاظت از خود علاوه بر استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس معتبر ، باید هنگام گشت و گذار در اینترنت و کار با برنامه های مشکوک بسیار دقت نمایند و به قول معروف هوشیاری کلید امنیت است .

آنتی ویروسهای شرکت ترندمیکرو در حال حاضر این ویروسها را با نامهای SPYW_FAKEHACK و ADW_PLUGIN شناسایی می کند .
همچنین قطعه ای از این ویروس که وظیفه ضبط اطلاعات کی بورد را بر عهده دارد با نام
TROJ_VBINJECT.XG توسط آنتی ویروسهای ترندمیکرو شناسایی شده و کاربران این شرکت مورد حفاظت قرار می گیرند .

قابل ذکر است شرکت امنیتی ترندمیکرو به وسیله تحلیل و بررسی شبکه حفاظتی هوشمند (Smart Protection Network) خود موفق به یافتن این تهدیدات شده است .

شبکه حفاظتی هوشمند شرکت ترندمیکرو اولین و بزرگترین شبکه امنیتی ابری دنیا می باشد .

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.