کدخبر :285479 پرینت
03 مهر 1402 - 09:48

تبدیل تغییر لوگوی فیس‌بوک به سوژه شبکه‌های اجتماعی

متا، شرکت مالک فیس بوک، لوگوی این پلتفرم را تغییر داد، اما این تغییر آن‌ قدر ظریف بود که به سوژه‌ای برای کاربران در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.

متن خبر

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، لوگوی جدید فیس بوک به طرز چشمگیری شبیه به نسخه قدیمی است، اما متا می‌گوید در حال بروزرسانی «سیستم هویتی» فیس بوک است و این بروزرسانی شامل لوگوی جدید با همان رنگ آبی اما با طیفی تیره‌‌تر است.

البته علاوه بر تیره‌تر شدن رنگ، خط عمودی حرف f کمی ضخیم تر شده، و سمت چپ خط افقی، کوتاه تر و لبه سمت راست ضخیم‌تر شده است.

نوشته روی لوگو با فونت facebook sans کمی زاویه‌دارتر شده و بین حروف فاصله کمتری وجود دارد.

در این رابطه، متا گفت: «هدف ما ایجاد یک طراحی به‌روز برای لوگوی فیس بوک بود که جسورتر، قوی‌تر و جاودانه‌تر باشد.»

این شرکت افزود: ما این کار را با استفاده از رنگ آبی اصلی فیس بوک با اطمینان بیشتر انجام دادیم و لوگوی جدید به گونه‌ای طراحی شده است که از نظر بصری در برنامه ما قابل دسترسی‌تر باشد و کنتراست قوی تری برای برجسته شدن «f» فراهم کند.

متا ادامه داد: زمانی که شما یک برند موفق و متمایز مانند فیس بوک دارید، ایجاد تغییرات جزئی به جای تغییرات عمده منطقی به نظر می‌رسد زیرا این امر به جای تغییر، در راستای رشد و توسعه است، زیرا تغییر بزرگ می‌تواند برای کاربران بسیار نگران‌کننده باشد.

مشاور رسانه‌های اجتماعی، ریا فریمن، می‌گوید لوگوی جدید «چشم‌نوازتر» است اما تغییرات به طور کلی بسیار ساده‌اند.

او افزود: فکر نمی‌کنم ادامه به‌روزرسانی لوگو چیز بدی باشد. تغییرات جزئی باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

با این حال این تغییرات به سوژه‌ای برای میم‌ها و طنزهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده چرا که بیش از حد ظریف و اندک است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.