کدخبر :318431 پرینت
30 فروردین 1404 - 16:16

بررسی تاثیر ویژگی Blend اینستاگرام بر Reels

ویژگی جدید اینستاگرام که Blend نام دارد، به کاربران امکان می‌دهد یک فید مشترک از ویدیوهای کوتاه (Reels) ایجاد کنند که می‌توان آن را سفارشی کرد و فقط با دوستان به اشتراک گذاشت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در اقدامی که نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم اینستاگرام برای رقابت با TikTok و بازیابی موقعیت خود به عنوان یک پلتفرم برای تعامل با دوستان است، این برنامه یک ویژگی تعاملی جدید به نام Blend را راه‌اندازی کرده است.

این ویژگی جدید به کاربران امکان می‌دهد یک فید مشترک از ویدیوهای کوتاه (Reels) ایجاد کنند که می‌توان آن را سفارشی کرد و فقط با دوستان به اشتراک گذاشت.

بر اساس گزارشی که توسط وب‌سایت The Verge، یک وب‌سایت متخصص در زمینه اخبار فناوری منتشر شده است، ویژگی جدید که توسط اینستاگرام اعلام شده، نشان‌دهنده تغییر قابل‌توجهی در نحوه مصرف محتوا در این پلتفرم است.

دیگر فقط به مرور Reels بر اساس الگوریتم‌ها نیست. اکنون، می‌توانید تجربه تماشای خصوصی و تعاملی‌تری را با یک فرد یا گروهی از دوستان منتخب به اشتراک بگذارید.

این ویژگی چگونه کار می‌کند؟

کاربر یک مکالمه خصوصی (چه فردی یا گروهی) را باز می‌کند، سپس روی نماد جدید Blend که در بالای پنجره چت ظاهر می‌شود کلیک می‌کند.

سپس می‌تواند گزینه «دعوت» را برای دعوت از افراد حاضر در گپ جهت پیوستن به این فید مشترک انتخاب کند.

هنگامی که این ویژگی فعال شود، اینستاگرام حلقه‌های پیشنهادی را بر اساس علایق مشترکین Blend نشان می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد محتوای جدیدی را پیدا کنند که با علایق آن‌ها طنین‌انداز می‌شود.

به علاوه، فید روزانه به روز می‌شود تا از جریان ثابت محتوای مرتبط اطمینان حاصل شود.

بازگشت به ریشه‌ها

ناظران بر این باورند که اینستاگرام از طریق «Blend» در تلاش است تا عنصر اجتماعی را احیا کند که به تدریج تحت سلطه تأثیرگذاران و تبلیغات محو شده است.

چیزی که به عنوان مکانی برای به اشتراک گذاشتن لحظات شخصی شروع شد، اخیراً با محتوای بازاریابی انبوه درهم ریخته شده و باعث می‌شود تجربه مصرف‌گراتر و کمتر ارتباطی باشد.

اما با Blend، به نظر می‌رسد اینستاگرام تماشای Reels را دوباره به یک فعالیت اجتماعی تبدیل می‌کند و دوستانی که اکتشافات خود را به اشتراک می‌گذارند و از طریق آنچه که با هم تماشا می‌کنند به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند.

رقابت مستقیم با TikTok

اگرچه TikTok بزرگ‌ترین رقیب اینستاگرام در فضای ویدیوی کوتاه است، ویژگی Blend چیزی را ارائه می‌کند که TikTok در حال حاضر آن را ارائه نمی‌دهد: یک تجربه تعاملی واقعاً مبتنی بر روابط اجتماعی واقعی، نه فقط محتوای تصادفی تولید شده توسط الگوریتم.

این مرحله همچنین می‌تواند نرخ تعامل را در برنامه افزایش دهد و زمانی را که کاربران صرف کاوش در حلقه‌ها می‌کنند، افزایش دهد، به‌ویژه اگر احساس کنند آنچه به آن‌ها نشان داده می‌شود از حلقه دوستانشان است و نه فقط پیشنهادات خودکار.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.