کدخبر :285366 پرینت
30 شهریور 1402 - 10:24

ثبت رکورد جدید در پیک ترافیک اینترنت کشور همزمان با بازی پرسپولیس -النصر؛ ۱۱ ترابیت‌ بر ثانیه

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: در جریان بازی پرسپولیس و النصر، یک بار دیگه زیرساخت‌های ارتباطی کشور با موفقیت محک خورد و پیک ترافیک داخل ۶.۳ ترابیت‌برثانیه ثبت شد و برای اولین بار، مجموع پیک ترافیک داخل و خارجی کشور رکورد زد و از مرز ۱۱ ترابیت‌برثانیه گذشت.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، امیر محمدزاده لاجوردی، شب گذشته (29 شهریورماه) در ویراستی خود آورده است:

دیشب در جریان بازی پرسپولیس و النصر، یک بار دیگر زیرساخت‌های ارتباطی کشور با موفقیت محک خورد و پیک ترافیک داخل ۶.۳ ترابیت‌برثانیه ثبت شد و برای اولین بار، مجموع پیک ترافیک داخل و خارجی کشور رکورد زد و از مرز ۱۱ ترابیت‌برثانیه گذشت، خداقوت به همه دست اندرکاران.

امیر محمدزاده لاجوردی

سابقه شکست رکورد ترافیک اینترنت کشور در سال گذشته

گفتنی است؛ آذرماه سال گذشته و در جریان نمایش بازی‌های ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتبال قطر، امیر لاجوردی، مدیرعامل وقت شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام ثبت رکورد مصرف بیش از ۶ ترابیت بر ثانیه ترافیک در شبکه داخلی کشور، از ثبت این رکورد در جریان برگزاری بازی ایران و آمریکا در جام جهانی خبر داد که تنها چند روز پس از ثبت رکورد دیگر رخ داده ابود.

امیر لاجوردی تصریح کرد: به دلیل استفاده کاربران از سکوهای داخلی برای مشاهده بازی‌های جام جهانی، ترافیک داخل کشور رکورد زد و در ساعت ۲۳ و سه دقیقه، هشتم آذرماه و در جریان بازی ایران و آمریکا در جام جهانی، ترافیک IXP که بخشی از ترافیک شبکه داخلی کشور است رکورد ۴٫۲ ترابیت بر ثانیه را ثبت کرد که تا به حال چنین رکوردی را در شبکه کشور نداشته‌ایم.

معاون وزیر ارتباطات با ارایه این توضیح که ترافیک شبکه داخل فقط شامل ترافیک مربوط به IXP نیست، گفت: در لحظه فوق، عملاً میزان مصرف ترافیک داخلی از ۶ ترابیت بر ثانیه فراتر رفت تا رکورد جدیدی به ثبت برسد که در گذشته نه‌تنها در شبکه داخلی بلکه در شبکه بین‌الملل ما شاهد چنین ترافیکی نبوده‌ایم.

وی رکورد قبلی مصرف ترافیک داخلی را مربوط به زمان برگزاری بازی ایران و انگلیس در روز جمعه چهارم آذرماه (همان سال) دانست و تصریح کرد: در زمان برگزاری بازی ایران و انگلیس، رکورد ترافیک شبکه داخل به بالای ۵ ترابیت رسیده بود و این رکورد در IXP نیز تقریباً ۳٫۵ ترابیت بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.