کدخبر :285215 پرینت
26 شهریور 1402 - 13:14

آیا آیفون ۱۵ انتظارتان را از پرچمدار اپل برآورده کرد؟

شرکت اپل از جدیدترین نسل گوشی‌های خود یعنی آیفون ۱۵ در چهار نسخه معمولی، پلاس، پرو و پرومکس رونمایی کرد، اما نظرات درباره آیفون جدید بسیار متفاوت بوده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهم‌ترین ویژگی‌هایی که اپل به آیفون ۱۵ اضافه کرده، دوربین پریسکوپی با زوم ۵ و ۶ برابری در نسخه پرومکس، و تغییر پورت شارژ به USB-C در تمامی نسخه‌هاست.

مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که البته سنسور استفاده شده برای این دوربین، با سنسور دوربین اصلی مدل‌های پرو تفاوت دارد.

همین افزایش رزولوشن سنسور باعث شده کاربران مدل‌های استاندارد بتوانند زوم دیجیتال ۲ برابری بدون افت کیفیت را تجربه کنند.

البته دوربین تله‌فوتو آیفون ۱۵ پرو هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد و همچنان با زوم ۳ برابری اپتیکال برای این گوشی روبرو هستیم، اما آیفون ۱۵ پرومکس مجهز به دوربین پریسکوپی شده که می‌تواند زوم ۵ برابری را ارائه کند.

همچنین پس از سال‌ها پافشاری بر روی استفاده از پورت لایتنینگ، اپل به دلیل فشارهای اتحادیه اروپا به ناچار این مشخصه را کنار گذاشت و حالا تمام مدل‌های آیفون ۱۵ از پورت USB-C بهره می‌برند.

با این تغییر، دیگر لازم نیست همواره از کابل جداگانه‌ای برای آیفون خود استفاده کنید. البته سرعت انتقال داده در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ همچنان در حد لایتنینگ است و بنابراین با حداکثر سرعت ۴۸۰ مگابیت در ثانیه روبرو می‌شوید.

از نظر اندازه‌ی نمایشگر، هیچ یک از مدل‌های سری آیفون ۱۵ تفاوتی با نسل قبلی ندارد. بنابراین آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو دارای نمایشگر ۶.۱ اینچی هستند و ۱۵ پلاس و ۱۵ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی راهی بازار می‌شوند.

البته در این بین، ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر مدل‌های پرو کمی کمتر شده و به همین خاطر درصد نسبت نمایشگر به پنل جلویی این دو گوشی، حدود ۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین مدل‌های پرو آیفون ۱۵ به فریم تیتانیومی مجهز شده‌اند که در کنار مقاومت بیشتر نسبت به فریم مبتنی بر فولاد ضد زنگ، وزن کمتری هم دارد. از طرف دیگر تیتانیوم بهتر گرما را پخش می‌کند و بنابراین در صورت استفاده‌ی سنگین طولانی مدت، کاربران کمتر گرمای بدنه را احساس خواهند کرد.

از نظر پردازنده، مدل‌های استاندارد با چیپست قدیمی A16 به دست کاربران می‌رسند. اما برای مدل‌های پرو چیپست A17 پرو استفاده شده که در زمینه گرافیکی ۲۰ درصد عملکرد بهتری ارائه می‌کند و پردازنده‌ی آن هم ۱۰ درصد بهبود یافته است.

این تغییرات در مجموع باعث شده نظرات درباره نسخه‌های جدید آیفون متناقض باشد. برخی آن را بسیار امیدوارکننده و جذاب می‌دانند و برخی نیز معتقدند انتظارشان برآورده نشده است.

[node:title]

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.