کدخبر :284842 پرینت
16 شهریور 1402 - 08:34

سهام اصلی «تلفونیکا» توسط شرکت مخابراتی عربستان خریداری شد

شرکت مخابراتی عربستان (STC)، اعلام کرد که ۹.۹ درصد از سهام غول مخابراتی اسپانیایی «تلفونیکا» را به مبلغ ۲.۱ میلیارد یورو خریداری کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، با اعلام شرکت مخابراتی عربستان «اس‌تی‌سی»، ۹.۹ درصد از سهام غول مخابراتی اسپانیایی «تلفونیکا» به مبلغ ۲.۱ میلیارد یورو توسط این شرکت عربستانی خریداری شده است.

به این ترتیب شرکت مخابراتی عربستان به بزرگ‌ترین سهامدار شرکت مخابراتی تلفونیکا تبدیل شده است. بر اساس اعلام «اس‌تی‌سی»، این شرکت قصد ندارد اکثریت سهام تلفونیکا را به دست آورد.

تا این زمان، بانک اسپانیایی «بیلبائو» با ۴.۸۷ درصد، بزرگ‌ترین سهامدارشرکت تلفونیکا بود و پس از آن، شرکت خدمات مالی آمریکایی «بلک‌راک» با ۴.۴۸ درصد در رتبه بعدی قرار داشت.

این شرکت بزرگترین اپراتور مخابراتی در عربستان است و دارای سهام شرکت هایی است که در کویت و بحرین فعالیت می کنند. 64 درصد سهام این شرکت متعلق به صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان و صندوق سرمایه گذاری عمومی است که محرک اصلی چشم انداز 2030 ولیعهد محمد بن سلمان برای کاهش وابستگی اقتصاد به نفت است.

تلفونیکا، مانند رقبای خود در اروپا، به دلیل رقابت سخت و نیاز به سرمایه گذاری عظیم در زیرساخت فناوری تلفن همراه 5G، با فشار بر درآمد مواجه شده است. برای تامین مالی شبکه های نسل پنجم و فیبرنوری، سهام شرکت های مهم تر مانند کابل های زیردریایی یا برج های موبایل را فروخت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.