کدخبر :284538 پرینت
08 شهریور 1402 - 06:30

می‌خواهند نکونام را فراری دهند اما...

ایمان عالمی پیشکسوت استقلال معتقد است علی خطیر باید برکنار شود و یک مدیر دیگر جای او را در راس مدیریت باشگاه برعهده بگیرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، استقلال در هفته چهارم لیگ برتر موفق شد با تک گل مهرداد محمدی در استادیوم آزادی استقلال خوزستان را شکست دهد تا با ۹ امتیاز خودش را در کورس تیم های بالای جدول قرار بدهد. در حال حاضر سپاهان از ۴ بازی ابتدایی خود ۱۲ امتیاز گرفته و استقلال هم با ۹ امتیاز در رده دوم قرار دارد. آبی پوشان تنها مقابل سپاهان شکست خوردند و در بقیه مسابقات توانستند 3 امتیاز کامل را کسب کنند.

در ارتباط با عملکرد تیم استقلال با هدایت جواد نکونام به سراغ ایمان عالمی پیشکسوت باشگاه استقلال رفتیم و با او صحبت کردیم که در ادامه می خوانید:

استقلال مقابل استقلال خوزستان موفق به پیروزی شد؛ عملکرد تیم را چطور دیدید؟

قبل از هرچیز به کادرفنی و بازیکنان استقلال تبریک می گویم که با تمام اتفاقاتی که رخ داده و با حد توانشان در حال تلاش کردن هستند و تا حالا هم نتایج درخشانی کسب کردند. با توجه به اینکه مدیریت باشگاه نتوانست بازیکنان مدنظر نکونام را جذب کند و فکر می کنم این تیم مشکلات زیادی دارد اما این تیم نهایتا سربلند از زمین خارج شد.

درباره عملکرد تیم هم باید عرض کنم که به نظر من جواد نکونام به دلیل نداشتن بازیکنان مدنظرش نتوانسته بود تیم را آن طور که می خواهد ارنج کند ولی استقلال خوزستان باتمام وجود بازی کرد و یک سری تغییراتی اواخر بازی توسط نکونام انجام شد که بازی روندش بهتر شد. در اواخر بازی یکسری ترس در چهره بازیکنان استقلال قابل مشاهده بود که امیدوارم در این تعطیلات اتفاقات خوبی برای تیم رخ بدهد و استقلال با تمام قوا به لیگ برگردد.

در این بازی مهرداد محمدی هم گلزنی کرد ولی به نظر می‌رسد هنوز تا رسیدن به آمادگی فاصله دارد. موافق این موضوع هستید؟

بله فکر می کنم مهرداد محمدی هنوز به آمادگی لازم نرسیده اما با تمام وجودش بازی می کند. از ابتدای بازی مشخص بود که او تلاش می کند خودش را در موقعیت گلزنی قرار بدهد و خدا را شکر این اتفاق رخ داد و او توانست در یک جای مناسب و روی ضربه ایستگاهی اولین گلش را برای استقلال به ثمر برساند. من فکر میکنم مهرداد محمدی در هفته ‌های آینده که مصدومیتش برطرف می شود و با تیم هماهنگ تر خواهد شد، بازی های بهتری به نمایش خواهد گذاشت.

شرایط استقلال نشان می‌دهد این تیم به شدت با کمبود بازیکن مواجه است. به خصوص بازیکنان خلاقی که بتوانند موقعیت‌سازی کنند و یک مهاجم که کار را تمام کند.

از ابتدای فصل جواد نکونام در این مورد صحبت کرد و لیستش را به باشگاه ارائه کرد و فکر می کنم پیش از آقای خطیر، آقای کریمی فقط توانستند چند بازیکن مدنظر نکونام را جذب کند. ولی بعد از اینکه علی خطیر به عنوان مدیرعامل انتخاب شد هیچ بازیکنی جذب نشد و متعجبم که چرا اقای خطیر هیچ حرکتی برای جذب بازیکن مورد نظر نکونام انجام نداده است و من اینجا به واسطه شکافی که بین این دو شخص رخ داده حق را به نکونام می دهم. به نظرم استقلال در بسیاری از پستها بازیکنان مطلوب در اختیار سرمربی نیست و نکونام بابت آن مانوری که می خواهد در ارنج بدهد دستش بسته است. به نظر من حتما باید یک مهاجم توانمند باید به تیم اضافه شود. هرچند بازیکنانی چون مطهری، رمضانی و بابایی مهاجم های توانایی هستند اما این تیم به یک مهاجم کلاسیک که تنها وظیفه اش گلزنی باشد نیاز دارد و نکونام بارها در این مورد صحبت کرده است. من از این تعجب می کنم که آقای خطیر برای چی آمده اند. ایشان آمده اند که مشکل استقلال را حل کنند اما وقتی نتوانند این مشکلات را حل کنند، چه لزومی دارد ایشان حضور پیدا کنند. 10 سال است وضعیت استقلال اسفناک و به نظرم عملکرد حجت کریمی در همان چند ماه نسبت به علی خطیر بهتر بوده است.

در روزهای اخیر اختلاف بین کادر فنی و مدیریت هم بالا رفته و جواد نکونام به شدت از شرایط باشگاه و اقدامات مدیران عصبانی است

برای من جای تعجب دارد که آقای خطیر به چه دلیل به باشگاه استقلال آمده است؟ شما آمده اید باری از روی دوش تیم بردارید اما تا الان هیچ کاری انجام نداده اید. شما در نظر بگیرد اگر بازیکنان مدنظر نکونام جذب می شدند قطعا استقلال با نتیجه بهتری استقلال خوزستان را شکست می داد و شاید هم مقابل سپاهان شکست نمی خورد. شرایط مدیریتی باشگاه استقلال اصلا مناسبت نیست و با یک انتخاب خوب می توان این تیم را از بحران خارج کرد. به نظرم باید مدیریتی جدید در راس باشگاه قرار بگیرد تا با نکونام که مورد حمایت و محبوبیت هواداران قرار دارد تعامل داشته باشد.

جواد نکونام گفته حتی رفت و آمد بعضی بازیکنان هم بدون نظر او انجام شده است!

بله متاسفانه باید بگویم که از حرف های نکونام بسیار نگران هستم. مگر می شود بازیکنی بدون هماهنگی با سرمربی جذب شود و حتی بازیکنی که با آن قرارداد بسته شده بدون هماهنگی با سرمربی جدا شود؟ واقعا برای من این اتفاقات جای تعجب دارد که چطور آریا برگزر بدون هماهنگ و اطلاع نکونام از استقلال جدا و راهی یک تیم دیگر می شود؟ اصلا این شدنی نیست. به نظرم بعضی ها در حال کارشکنی علیخ نکونام هستند و می خواهند او را فرار دهند و باید هرچه زودتر جلو این اتفاقات گرفته شود.

شما موافق این صحبت نکونام که گفته می‌خواهند او را فراری دهند هستید؟

من وقتی اتفاقاتی که رقم خورده را کنار هم مثل پازل می چینم به چیزی که شما فرمودید می رسم. شما دیدید که نکونام در کنفرانس مطبوعاتی خود هم به این موضوع اشاره کرد و با قاطعیت گفت که جایی نمی رود و به نظرم باید سفت وایسد و برای جایگاهش بجنگد. به نظرم جواد نکونام با کاریزما و دانشی که دارد می تواند استقلال را به موفقیت برساند.

به عنوان سوال پایانی به نظرتان علی خطیر چقدر در این مدت به حل شدن مشکلات استقلال کمک کرده است؟

آقای خطیر از زمانی که آمدند تا امروز هیچ کاری برای استقلال نکردند. نه بازیکنی جذب کردند و نه پولی به بازیکنان دادند و به نظرم مسئولین باید به فکر باشگاه استقلال تا از این شرایط خارج شود. نمی دانم حجت کریمی که در حال جذب بازیکنان مدنظر نکونام بود و خوب هم عمل کرده بود برای چی عوض شد و خطیر جایش آمد. امیدوارم این شرایط هرچه زودتر تغییر کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.