کدخبر :284003 پرینت
25 مرداد 1402 - 08:48

همکاری عربستان و گوگل کلاود برای آموزش هوش مصنوعی به هزار زن از 28 کشور جهان

سازمان داده و هوش مصنوعی عربستان سعودی، «سدایا» (SDAIA) با همکاری «گوگل کلاود» به هزار زن از 28 کشور جهان در زمینه داده‌ و هوش مصنوعی، به مدت پنج سال خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»، سه‌شنبه 24 مرداد منتشر کرد، در راستای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد با هدف ارائه خدمات آموزشی در زمینه هوش مصنوعی به 25 هزار زن از برخی کشورهای جهان به مدت پنج سال با همکاری عربستان سعودی و «گوگل کلاود» به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

این ابتکار آموزشی مرحله نخست از«برنامه الویت» (Elevate) است که در نوع خود در جهان اولین است.

مرحله اول این برنامه، از اوایل ماه مه 2023، آغاز شده و تقریباً چهار ماه طول می‌انجامد و در طی آن کارآموزان چهار سطح مختلف آموزش آنلاین را می‌گذرانند.

گروهی از کارشناسان جوان عربستان سعودی از سدایا - هفت مربی مرد و نه مربی زن - بر آموزش مرحله اول نظارت می‌کنند.

این برنامه همچنین جلسات آموزشی رایگانی را ارائه می‌دهد که برای تجهیز شرکت‌کنندگان به مهارت‌ها و تخصص‌های لازم در رشته‌هایی مانند مهندسی کلاود، مهندسی داده، مهندسی یادگیری ماشینی و عملیات ابری طراحی شده است.

تعداد متخصصان حوزه فناوری در مرحله اول این طرح به 300 کارآموز رسیده، در حالی که افراد غیرمتخصص حدود 700 نفر بودند.

آنها نماینده کشورهای مختلفی از عربستان سعودی گرفته تا امارات متحده عربی، کویت، عمان، مصر، موریتانی، ایالات متحده آمریکا، نیجریه، تانزانیا، سوریه، ترکیه، الجزایر، کنیا، هند، اردن، برزیل، گامبیا، ویتنام، اوگاندا، اسواتینی، لبنان، لسوتو، عراق، بریتانیا، سودان، تونس، مولداوی، ازبکستان و لیبریا هستند.

هدف از اجرای این طرح، آموزش و توانمندسازی بیش از 25 هزار زن در سراسر جهان برای مشارکت در طیف گسترده‌تری از نقش‌ها در حوزه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، به‌ویژه در بازارهای نوظهور جهانی است.

آنها همچنین، برای پیگیری بهتر فرصت‌های شغلی در این زمینه‌ها، کمک به پر کردن شکاف جنسیتی در زمینه‌های علمی و همسویی با اهداف توسعه پایدار 2023 سازمان ملل متحد مجهز می‌شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.